English

علیرضا رمضانی:

یکی از رویکردهای سازمان نظام‌پزشکی تعامل سازنده با اصحاب رسانه است

رییس سازمان نظام پزشکی استان ایلام گفت: سال جاری ۱۴۱ پرونده قصور پزشکی از کادر درمان استان تشکیل شد که از این تعداد ۷۸ پرونده مورد بررسی و پیگیری قرار گرفتند.

یکی از رویکردهای سازمان نظام‌پزشکی تعامل سازنده با اصحاب رسانه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، علیرضا رمضانی روز ظهر امروز در نشستی با حضور اصحاب رسانه استان اظهار داشت: طی سال جاری در مجموع ۱۴۱ پرونده پزشکی مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد حکم برائت برای ۵۶ پرونده صادر شده‌است.

رییس سازمان نظام‌پزشکی با بیان این‌که در ۲۰ پرونده قصور پزشکی ثابت و منجر به صدور حکم شده‌است افزود: ۳۲ پرونده نیز منع تعقیب شده و این آمار بیانگر قاطعیت مجموعه نظام پزشکی برای صیانت از حقوق بیماران است.

وی با بیان این‌که سال گذشته از مجموع ۹۶ پرونده برای ۲۴ مورد قصور پزشکی ثابت و احکام مقتضی صادر شده‌است خاطرنشان کرد: به‌طور میانگین برای بیش از ۳۰ درصد از پرونده‌ها قصور پزشکی ثابت می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه در ۴ مرحله به پرونده های شکایات رسیدگی و سپس رای نهایی صادر می‌شود اظهار داشت: کمیته اخلاق پزشکی برای پزشکان تشکیل‌شده و در تلاشیم دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی نیز برای منشی مطب‌ها تشکیل شود.

این مسئول با اشاره به این‌که اعتماد بین پزشک و بیمار مهم‌ترین اصل در درمان بیماران محسوب می‌شود اما متأسفانه برخی از رسانه‌ها به این اعتماد خدشه وارد می‌کنند افزود: رسانه‌ها تلاش نمایند انتقادهایشان سازنده باشد و مطالب آنها سبب سلب اعتماد جامعه نگردد.

رمضانی ادامه داد: اصحاب رسانه و مطبوعات استان تعامل مطلوبی با سازمان نظام پزشکی دارند و یکی از رویکردهای این سازمان تعامل با رسانه ها و سایر دستگاه های اجرایی است.

وی در پایان به پرداخت مالیات از سوی پزشکان اشاره کرد و گفت: میزان درآمد پزشکان از طریق بیمه‌ها به امور مالیاتی گزارش می شود و پزشکان مالیات تعیین شده را پرداخت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه