English

استاندار ایلام:

مدیران کل دستگاه های اجرایی استان باید در ایام اربعین حضور میدانی داشته باشند

مبنای برنامه ریزی های ما برای تردد زائران از مرز مهران باید 20 درصد بیشتر از سال گذشته باشد تا بتوانیم به راحتی مشکلات را رصد کرده و امکان تردد آسان زائران حسینی را بدون مشکل از مرز مهران داشته باشیم.

مدیران کل دستگاه های اجرایی استان باید در ایام اربعین حضور میدانی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج از ایلام، اسناندار ایلام در نشست ستاد مدیریت بحران استان ویژه اربعین اظهار کرد: با توجه به باز شدن مرز خسروی در استان کرمانشاه در ایام اربعین امسال، بار تردد و تراکم زائران از مهران کاهش خواهد یافت و مشکلات تا حدودی کمتر خواهد شد.

وی افزود: با این وجود، مبنای برنامه ریزی های ما برای تردد زائران از مرز مهران باید 20 درصد بیشتر از سال گذشته باشد تا بتوانیم به راحتی مشکلات را رصد کرده و امکان تردد آسان زائران حسینی را بدون مشکل از مرز مهران داشته باشیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: همه طرح ها و کارهایی که باید برای تردد ایمن توام با آرامش زائران اربعین حسینی انجام شود طبق برنامه و پیش بینی های ستاد اربعین استان در حال انجام است ولی باید همه طرح ها قبل از آغاز ورود زائران به استان به سرانجام برسد تا دغدغه ای نداشته باشیم.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: بودجه اعتباری ردیف اربعین استان 170 میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون 85 میلیارد ریال تخصیص و وارد خزانه استان شده است و مابقی نیز با پیگیری های لازم جذب خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین برای مواردی چون آسفالت جاده مرزی، تجهیز مراکز درمانی، امکان مذهبی، زیرساخت های گردشکری (شهرک اسلامیه)، نیوجرسی و تجهیز پارکینگ ها در شهرستان مهران اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

سلیمانی دشتکی خواستار اطلاع رسانی نشست های تخصصی کمیته های ذی ربط اربعین شد و یادآور شد: باید اطلاع رسانی کامل با اعلام ارقام توسط هر دستگاه داده شود تا مشخص شود وظیفه هر کدام از دستگاه ها چیست.

استاندار ایلام با اشاره به مدیریت پارکینگ ها توسط نیروی انتظامی تاکید کرد: ایجاد و احداث پارکینگ توسط بخش خصوصی بیرون از شهر و در زمین های کشاورزی ممنوع است و با آن برخورد خواهد شود.

سلیمانی دشتکی از تکمیل و تجهیز پارکینگ بزرگ اربعین و برکت در شهرستان مهران خبر داد و افزود: آسفالت این 2 پارکینگ انجام و امکانات لازم چون سرویس های بهداشتی و تامین روشنایی آن نیز تجهیز و تکمیل شده است.

وی خواستار کد بندی خودرهای پارک شده در پارکینگ ها در ایام منتهی به اربعین شد و افزود: با توجه به ازدحام خودروهای پارک شده در این ایام امکان پیدا کردن خودروها همانند سال گذشته برای زائران برگشتی بسیار سخت خواهد بود، کد بندی خودرهای پارک شده در پارکینگ ها باعث سهولت در انجام کارها خواهند شد.

استاندار ایلام گفت: دستگاه های اجرایی استان لیستی از امکانات دستگاه مربوطه خود را در حوزه های سخت افزاری، نرم افزاری و ماشین آلات سبک و سنگین ارائه کنند تا بتوانیم در این ایام آمادگی کامل را داشته باشیم.

وی بر رفع نقاط حادثه خیر در محور ملکشاهی ترشابه تاکید کرد و یادآور شد: پل بان رحمان در مسیر ترشابه در حال انجام و نصب است و سه نقطه حادثه خیز و خطرناک در مسیر ترشابه به ملکشاهی واقع در روستاهای گنبد، ملک آباد و ترشابه باید اصلاح شوند.

سلیمانی دشتکی با مروری بر مصوبات نشست ستاد اربعین استان در هفته گذشته گفت: تعداد و مکان ایستگاه های صلواتی باید مشخص شود و برای جلوگیری از اسراف و کاهش دور ریز غذاها همه ایستگاه ها و آشپزخانه ها در روز به صورت هماهنگ فقط یک غذا را تهیه و توزیع کنند.

وی افزود: ایستگاه های صلواتی نباید روبروی فروشگاه ها و مغازه ها دایر شوند تا زائران برخی از اقلام مورد نیاز خود را از این فروشگاه ها خریداری کنند و عمده این ایستگاه ها خارج از شهر راه اندازی شوند.

وی به زیرساخت های اربعین نیز اشاره کرد و گفت: باید زیرساخت هایی چون راه، آب، مخابرات، و برق تا قبل از حضور زائران تکمیل شود و همچنین وسایل نقلیه ضروری در تمام حوزه ها تعداد چون بالگرد، خودروآتش نشانی، جرثقیل، آمبولانس و خودرو حمل جسد تامین شود.

وی بر ایجاد و استقرار گروه های راهداری در نقاط مختلف استان در ایام منتهی به اربعین در مسیر ایلام - مهران تاکید کرد و گفت: تنها در نقاطی که محور چهاربانده است اکیپ ها به فواصل زیاد دایر شود و در نقاط اضطراری هر پنج کیلومتر یک اکیپ مستقر گردد.

استاندار ایلام خواستار ساماندهی کمک استان های معین ایلام در اربعین شد و افزود: بیمه ایران زائران را 20 کیلومتر در داخل و 20 کیلومتر خارج از مرز را بیمه حوادث می کند، ضروری است که 2 دفتر سیار بیمه ایران در داخل پایانه مرزی مهران برای زائران فاقد بیمه ایجاد و مستقرر گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه