English

تفاهم ایران و کشورهای اکو برای احداث دهکده لجستیک ماکو

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از احداث اولین شهرک اقتصاد دانش‌بنیان ایران خبر داد و گفت: جاده اکو به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب بعد از عید افتتاح می‌شود.

تفاهم ایران و کشورهای اکو برای احداث دهکده لجستیک ماکو

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان منطقه آزاد ماکو​، حسین گروسی اظهار کرد: اردیبهشت ماه سال آینده تفاهم‌نامه‌ای با ۱۰ کشور عضو برای احداث دهکده لجستیک ایران در منطقه آزاد ماکو امضا می‌شود.

وی با بیان این‌که ایران با ۵ کشور عضو از جمله ترکیه هم مرز است، افزود: کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو علاقه‌مندی زیادی برای همکاری با کشورمان در زمینه لجستیک، گردشگری، صادرات و… دارند.

وی بیان کرد: در طرح جامع زمینی به مساحت ۱۸۲۰ هکتار برای احداث دهکده لجستیک با مشارکت و همکاری کشورهای عضو اکو در حال انجام است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان این‌که بعد از عید جاده لجستیک را به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب و با نام «جاده اکو» به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: همچنین اوایل سال آینده اولین شهرک اقتصاد دانش‌بنیان ایران بر اساس تفاهمنامه با معاونت فناوری ریاست‌جمهوری اوایل اجرایی می‌شود. تفاهمنامه این شهرک مبادله شده و این مجموعه امکان صادرات کالای دانش‌بنیان و فناورانه را فراهم می‌کند.

گروسی بیان کرد: برای احداث این شهرک منطقه آزاد ماکو ۱۰ هکتار (۱۰۰ هزار مترمربع) زمین را به‌صورت رایگان اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه