English

رشد ۱۵ درصدی تخلیه و بارگیری بنادر در بهار

آمار سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از آن است که در بهار امسال تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی و مواد نفتی با ۳۶ میلیون و ۶۱۹ هزار تن در مقایسه با بهار پارسال ۱۵.۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۵ درصدی تخلیه و بارگیری بنادر در بهار

به گزارش خبرگزاری موج، در سه ماه فصل بهار امسال ۳۶ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۶۲۲ تن کالای غیرنفتی و مواد نفتی در بنادر تخلیه و بارگیری شد سهم کالای غیرنفتی ۲۳ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۹۹۴ تن و سهم مواد نفتی ۱۳ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۶۲۸ تن است.

تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در مدت یاد شده با رشد ۱۱٫۶ درصدی مواجه بود، این در حالی است که بهار سال گذشته نسبت به بهار ۹۳ بنادر کشور در این شاخص کاهش ۱۴ درصدی را ثبت کرده بودند. تخلیه کالاهای غیرنفتی با کاهش ۱۳٫۲ درصدی در سه ماه اول امسال به ۹ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۲۳ تن رسید اما برخلاف آن بارگیری این کالاها با افزایش چشمگیر ۳۸٫۵ درصدی روبه‌رو شد و به ۱۳ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۹۷۱ تن بالغ شد. به تبع کاهش تخلیه و افزایش بارگیری نیز واردات و صادارت هم با افت و خیز مواجه بود به صورتی که واردات کالای غیرنفتی در سه ماهه نخست امسال در بنادر با کاهش ۱۶ درصدی به هفت میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۵۸ تن و بارگیری با افزایش ۴۸٫۲ درصدی به ۱۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۹۶۷ تن رسید. همچنین ترانزیت این مواد در مدت زمان بررسی شده با افزایش حدود شش درصدی ثبت شد. مطابق آمار سازمان بنادر و دریانوردی، تخلیه و بارگیری مواد نفتی که در سه ماهه نخست سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ کاهش ۱۳ درصدی را تجربه کرده بود در مدت مشابه امسال با افزایش حدود ۲۱٫۹ درصدی مواجه شد و به ۱۳ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۶۲۸ تن رسید که سهم تخلیه از این آمار پنج میلیون و ۷۰۷ هزار و ۵۶۹ تن و سهم بارگیری هفت میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۹ تن است. تخلیه مواد نفتی در مدت زمان نامبرده افزایش ۱۱ درصدی و بارگیری افزایش ۳۱٫۸ درصدی داشته است. واردات و صادرات مواد نفتی نیز با افزایش ثبت شده است تا جایی که صادرات و واردات مواد نفتی رکورددار افزایش در جدول خلاصه عملکرد بنادر است. بر این اساس، واردات مواد نفتی به میزان یک میلیون و ۵۰ هزار و ۲۲۶ تن افزایش ۱۶۶٫۸ درصدی و صادرات آن به میزان شش میلیون و ۴۵۶ هزار و ۱۳۸ تن افزایش ۱۵۰ درصدی داشته‌اند. با این وجود ترانزیت و کابوتاژ مواد نفتی در فصل بهار با کاهش مواجه بوده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه