English

۳۶ هزار واحد تولیدی در صف وام بانکی

مطابق آمار در حال حاضر از یک هزار و ۷۳۳ واحد تولیدی معرفی شده به شعب برای دریافت تسهیلات بانکی فقط ۶۲ واحد تولیدی توانسته‌اند تسهیلات مورد نیاز خود را در قالب طرح جدید دولت برای حل مشکل مالی تولیدکنندگان دریافت کنند.

۳۶ هزار واحد تولیدی در صف وام بانکی

به گزارش خبرگزاری موج، براساس آخرین آمار از ابتدای آغاز "طرح تأمین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی" تاکنون ۳۶ هزار واحد در سایت بهین یاب برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کرده‌اند. مطابق آخرین بررسی‌های بعمل آمده در کارگروه استانی رفع موانع تولید از میان این حجم ثبت نام شده ۱۰ هزار و ۱۲۵ واحد در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی حائز دریافت تسهیلات بوده و به شعب سرپرستی بانک‌ها معرفی شده‌اند. در شعب سرپرستی بانک‌ها در استان‌ها نیز بعد از ارزیابی واحدهای متقاضی یک هزار و ۷۳۳ واحد به شعب بانکی برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند که از میان آنها ۱۳۵ مورد به عقد قرارداد منتهی و ۶۲ واحد تولیدی توانسته‌اند تسهیلات مورد نیاز خود را در قالب این طرح دریافت کنند.

تشدید رکود در سطح واحدهای تولیدی و تعطیلی پی در پی واحدها باعثشده تا دولت با تدبیری جدید در صدد رفع آن برآید. دولت در طرح جدید که " تأمین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصادی مقاومتی " نام‌گذاری شد، برای راه اندازی واحدهای نیمه تعطیل و ایجاد اشتغال، ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی برای ۷۵۰۰ واحد تولیدی نیمه تعطیل در استانهای مختلف در نظر گرفت. با این وجود، کار پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی به کندی پیش می رود و فعالان اقتصادی، بی میلی بانک ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای اقتصادی را از جمله دلایل کندی پیشرفت این طرح می دانند و از شرط و شروط غیرمعمولی که پیش پای تولیدکنندگان در این زمینه گذاشته می شود گله می کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه