English

پیشرفت بالای ۸۰ درصدی طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه قلعه‌نار و لب‌سفید

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از پیشرفت بالای ٨٠ درصد طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه قلعه نار و لب سفید خبر داد و گفت: در صورت تامین منابع مالی این طرح‌ها تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شوند.

پیشرفت بالای ۸۰ درصدی طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه قلعه‌نار و لب‌سفید

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا دبیری با بیان این‌که طرح‌های گاز در مقایسه با نفت از نظر فناوری پیچیده‌تر هستند و به منابع مالی بیشتری نیاز دارند، اظهار کرد: خوشبختانه در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این زمینه زیرساخت‌های داخلی مناسبی ایجاد شده است.

وی، اظهار امیدواری کرد که با رفع تحریم‌ها مشکل تامین برخی تجهیزات حل شود و روند بهره‌برداری از طرح‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

دبیری در مورد تامین خوراک پالایشگاه بید بلند ٢ که شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب عهده‌دار آن است، تصریح کرد: خوراک پالایشگاه بید بلند ٢ را باید از محل گاز سبک حاصل از فرآورش گاز گنبدی مخزن پازنان در کارخانه‌های گاز و گاز مایع ٩٠٠ و ١٠٠٠ و نیز محصول گاز سبک کارخانه‌های گاز و گاز مایع ١٢٠٠ و ١٣٠٠ تامین کنیم، بنابراین مستلزم آن است که گاز پارس جنوبی جایگزین آن شود.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب عنوان کرد: در این راستا احداثپنج کارخانه جدید شامل واحدهای پیش‌تراکم کارخانه‌های ٩٠٠ و ١٠٠٠ به منظور حفظ میزان برداشت گاز از مخزن پازنان و واحد پیش‌تراکم تزریق پازنان و نیز دو واحد تزریق گاز جدید گچساران و بی‌بی‌حکیمه برای دریافت و تزریق گاز پارس جنوبی در میادین پازنان، گچساران و بی‌بی‌حکیمه در دست پیگیری است.

وی گفت: در این صورت گاز پازنان به میزان کافی تولید و در مسیر تامین خوراک پالایشگاه بید بلند ٢ قرار خواهد گرفت.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب هم اکنون با بیش از ۴۵ میدان هیدروکربوری بزرگ و کوچک در گستره‌ای افزون بر ۴٠٠ هزار کیلومتر مربع از استان بوشهر تا شمال خوزستان، حدود ٨٠ درصد نفت خام و ١۶ درصد گاز کشور را تولید می‌کند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه