English

برخورد قانونی در انتظار متخلفین پرداخت دستمزد کمتر از مصوبه شورای عالی کار

بنا بر اعلام مدیرکل روابط کار و جبران خدمت، پرداخت حقوق کمتر از مقدار تعیین شده توسط شورای عالی کار به کارگران تخلف است و با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی می‌شود.

برخورد قانونی در انتظار متخلفین پرداخت دستمزد کمتر از مصوبه شورای عالی کار
به گزارش خبرگزاری موج

​، احمد غریوی یوسف آباد، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت در وزارت کار اظهار کرد: واحدهای مشمول قانون کار بخش خصوصی می‌توانند به‌منظور ایجاد رابطه هرچه بیشتر بین پرداخت مزد و مزایا با بهره‌وری و ایجاد انگیزه بین کارکنان، علاوه بر اجرای مصوبه مزد نسبت به افزایش مزد و مزایا در قالب موافقتنامه‌های کارگاهی و پیمان‌های دسته جمعی پس از تأیید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدام کنند.

وی افزود: طبق تبصره یک ماده ۸ بخشنامه حداقل مزد سال ۱۴۰۳ سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های غیردولتی وابسته به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی با رعایت قوانین و مقررات عمومی کشور حداکثر ۷ برابر حداقل مزد ماهانه است. این موضوع شامل مشمولین قانون کار شاغل در شرکت‌های خصوصی نیست.

 

بیشتر بخوانید:

میزان حق بیمه کارگران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد + جزییات

 

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت در وزارت کار گفت: پرداخت حقوق کمتر از مقدار تعیین شده توسط شورای عالی کار به کارگران تخلف است؛ کارگران می‌توانند خواسته خود را براساس قانون پیگیری کنند. با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه