English

پیشنهادات ویژه شورای عالی کار برای کارگران چه بود؟

در نشست شورای عالی کار افزایش سقف معافیت مالیاتی دستمزد کارگران از سوی برخی نمایندگان کارگری پیشنهاد و موضوع منطقه‌ای شدن سبد معیشت کارگران توسط وزارت اقتصاد مطرح شد.

پیشنهادات ویژه شورای عالی کار برای کارگران چه بود؟
به گزارش خبرگزاری موج

​، روز گذشته نشست شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگر، کارفرما و دولت برگزار و در آغاز جلسه آیین‌نامه انتخاب اعضای هیات حل اختلاف و تشخیص به رأی گذاشته و تصویب شد. بر همین اساس مقرر شد تا تشکل‌های کارگری نماینده خود را در هر استان معرفی کنند.

مطابق ماده ۱۶۴ قانون کار، مقررات و قوانین مربوط به انتخاب اعضای هیات‌های تشخیص و حل اختلاف و نحوه تشکیل جلسات آنها توسط شورای عالی کار تهیه می‌شود که توسط وزیر کار تصویب و پس از آن لازم الاجرا می‌شود.

از دیگر موضوعاتی که در دستور کار جلسه شورای عالی کار قرار گرفت، بحث بررسی گزارش کمیته مزد بود که تاکنون چند جلسه به موضوع پیشنهادی مزد منطقه‌ای پرداخته شده و در نهایت پس از جمع‌بندی مزد منطقه‌ای منتفی و از دستور کار کمیته مزد خارج شده بود.

گزارش کمیته مزد در خصوص مزد منطقه‌ای از سوی وزارت کار مطرح شد و در این باره نمایندگان کارگری و کارفرمایی نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند و مقرر شد تا در جلسه آتی شورای عالی کار تمام اعضا به یک اجماع کلی در این باره رسیده و بررسی‌های خود را ارائه کنند تا جمع‌بندی نهایی در خصوص مزد منطقه‌ای حاصل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه