English

مدیرعامل آبفای کشور:

آب پنج‌هزارمین روستای کشور تامین شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: با افتتاح آبرسانی به روستای «هُلُر» واقع در جزیره قشم، تامین آب پنج‌هزارمین روستای کشور در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی در هفته جاری به انجام می‌رسد.

 آب پنج‌هزارمین روستای کشور تامین شد
به گزارش خبرگزاری موج

، «هاشم امینی» افزود: با اجرای طرح «جهاد آبرسانی» از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، مشکلات تامین آب ۵ هزار روستا با جمعیت ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار میلیون نفر برطرف شده است.

وی از افتتاح طرح آبرسانی به شهر «درگهان» و روستای هُلُر از طریق سامانه آب شیرین‌کن خبر داد و گفت: تامین پایدار آب شرب شهروندان مناطق گوناگون قشم و توسعه زیرساخت‌های آن یکی از اولویت‌های وزارت نیرو به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل آبفا ی کشور ادامه‌داد: با احداث سامانه آب‌شیرین‌کن، آب شرب پایدار شهر درگهان و روستای هلر با جمعیت ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر، به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ مشکلی تامین می‌شود.

امینی خاطرنشان‌ کرد: با افتتاح آب شیرین‌کن شهر «لیردف»، کیفیت آب این شهر و ۲۰ روستای مجتمع آبرسانی «کاشی‌کرتی» از توابع شهرستان جاسک با جمعیت ۱۰هزار و ۴۵۱ نفر ارتقای چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به تامین آب ۲۰ روستای شهرستان جاسک از ۲ حلقه چاه حفر شده در دشت «زرآباد» استان سیستان و بلوچستان و شور شدن تدریجی این چاه‌ها، مقرر شد با راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن، کیفیت آب این شهرها بهبود یابد تا مردم بتوانند از آب شرب با کیفیت و مطلوب استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با افتتاح خط انتقال آب از مخزن «درکوه» به روستاهای کنار «سیاه تم گس دولاب»، «سرریگ عایشه آباد» و «چاهو شرقی و غربی»، ۶۲۹۴ نفر از آب شرب بهره‌مند خواهند شد، ادامه‌ داد: یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر شرکت آب و فاضلاب کشور در روز عید سعید فطر، کلنگ‌زنی خط انتقال آب از دوراهی بندر خمیر تا «کهورستان» به طول ۷۲ کیلومتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان‌ کرد: با اتمام این طرح، شهر «رویدور» و ۳۸ روستای منطقه کهورستان و خمیر، از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه