English

خبرگزاری موج بررسی می کند؛

این ۲ اشتباه بزرگ را در سرمایه‌گذاری اقتصادی خود انجام ندهید

«سرمایه‌گذاری اقتصادی، اقدامی مثبت است اما آفات زیادی نیز در مسیر انجام آن وجود دارند که بایستی نسبت به آن‌ها آگاه باشیم و سرمایه گذاری اقتصادی خود را به امری توام با سود و نَه ضرر و زیان تبدیل کنیم.»

این 2 اشتباه بزرگ را در سرمایه‌گذاری اقتصادی خود انجام ندهید
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، در سال های گذشته و همزمان با اوج گیری دوره‌ای نوسانات اقتصادی و به طور خاص افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشورمان، شاهد بوده ایم که شمار قابل توجهی از مردم کشورمان به دنبال سرمایه گذاری در بازارهای مختلف با هدف حفظ ارزش دارایی و سرمایه هایشان بوده اند. در این رابطه، بازارهای طلا و سکه، ارز، مسکن، خودرو، بازار بورس و غیره، با سرازیر شدن سیل قابل توجهی از منابع مالی مردم مواجه بوده اند.

با این همه، یکی از نکات مهم در بحث سرمایه گذاری از سوی مردم این است که باید اذعان کنیم عمده مردم کشورمان به حوزه اقتصاد، به مثابه یک علم نگاه نمی کنند و برداشت و تفسیرهای تخصصی از آن ندارند. مساله‌ای که البته چندان هم عجیب نیست و نه فقط در ایران، بکله در کشورهای اقصی نقاط جهان نیز قابل مشاهده است.

با این حال، موضوع اصلی در این رابطه این است که برخی اقدامات افراد در حوزه فعالیت اقتصادی، اگر با برخی ملاحظات و پیش بینی ها صورت نگیرند، می توانند نتایج معکوس به بار آورند و به جای سود، حامل ضرر باشند.

از این منظر، در عرصه سرمایه گذاری اقتصادی، به طور خاص افراد نباید 2 اشتباه بزرگ را مرتکب شوند.

اولا، در سال های گذشته به کرات شاهد بوده ایم که افرادی با فروش دارایی و پشتوانه های زندگی خود، وارد یک بازار شده اند و ضررهای هنفگتی را متحمل شده اند. مثلا زمانی فردی خانه خود را فروخته و با پول آن دلار خریده و یا آن را در بازار بورس سرمایه گذاری کرده است.

معادله ای که با ریزش این بازارها در برهه های زمانی مختلف، موجب شده تا خسارت های سنگینی برای افراد به بار آیند و زندگی آن ها چندین پله به عقب برود. باید توجه داشته باشیم که سرمایه گذاری اقتصادی را بایستی با آن بخش از منابع مالی خود انجام دهیم که به آن نیاز نداریم و نبودِ آن منابع، ضرر و زیان هنگفتی را به زندگی ما وارد نمی کند. اینکه دارایی های اصلی و پشتوانه زندگی خود را بفروشیم و با پول آن وارد بازارهای پُرریسک شویم، در هیچ جای جهان، اقدام منطقی و درستی نیست.

دوم اینکه سرمایه گذاری اقتصادی به هیچ عنوان نباید با نگاه و چشم اندازهای کوتاه بینانه و کوتاه مدت همراه شود. به یاد داشته باشیم که سرمایه گذاری یک اقدام و کنش اقتصادیِ بلند مدت است و نمی توان انتظار داشت که تنها اندک زمانی پس از انجام سرمایه گذاری، سودهای کلان و هنگفتی حاصل شود.

حتی اگر در مورد و مثالی شاهد عکسِ این موضوع باشیم، باید توجه داشته باشیم که آن رویداد، صرفا استثنایی بر یک قاعده است و از شمولِ چندانی برخوردار نیست.

در پایان باید گفت که سرمایه گذاری اقتصادی، اقدامی مثبت است اما آفات زیادی نیز در مسیر انجام آن وجود دارند که بایستی نسبت به آن ها آگاه باشیم و سرمایه گذاری اقتصادی خود را به امری توام با سود و نه ضرر و زیان تبدیل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه