English

وزیر نفت مطرح کرد:

امضا قرارداد ۳۳ میلیارد دلاری نفتی و گازی

وزیر نفت گفت: ۳۳ میلیارد دلار قراردادهای توسعه میدان‌های نفتی و طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی با استفاده از ظرفیت و توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در اسفندماه ۱۴۰۲ امضا شد.

امضا قرارداد ۳۳ میلیارد دلاری نفتی و گازی
به گزارش خبرگزاری موج

، جواد اوجی وزیر نفت در مصاحبه رادیویی درباره شعار سالی مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: بالاترین بخش مشارکت مردمی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی امروز متعلق به صنعت پتروشیمی است؛ بیش از ۵۰ میلیون نفر سهامدار شرکت‌های پتروشیمی هستند که انواع محصول پتروشیمی در گریدهای مختلف را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت دولت سیزدهم بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی تأکید دارد، افزود: در اسفندماه ۱۴۰۲، ۳۳ میلیارد دلار قراردادهای پروژه بالادستی، توسعه میدان‌های نفتی و طرح ملی فشارافزایی مهم‌ترین میدان گازی؛ میدان پارس جنوبی با استفاده از ظرفیت و توان پیمانکاران و سازندگان داخلی امضا شد که بی‌شک این موضوع در رشد تولید تأثیری بسزا دارد.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه نگاه وزارت نفت دولت سیزدهم به توان داخلی است و معطل خارجی‌ها نبوده است، ادامه داد: قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی در ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ به ارزش بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار امضا شد که ۲ میدان از این میدان‌ها با عراق مشترک است که با استفاده از ظرفیت سازندگان و پیمانکاران داخلی اجرا خواهد شد.

اوجی تصریح کرد: با توجه به استفاده حداکثری وزارت نفت از توان داخلی، رشد اقتصادی بخش نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ به بالای ۲۰ درصد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد که با بهره‌برداری از پروژه‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت در حوزه پالایشگاهی، صنعت گاز و صنایع پتروشیمی همسو با تأکیدهای مقام معظم رهبری، در سال ۱۴۰۳ نیز به جهش تولید و افزایش رشد اقتصادی بخش نفت و گاز دست می‌یابیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه