English

مدیرعامل شرکت توانیر عنوان کرد؛

تاثیر خاموشی یک لامپ در کاهش انتشار گاز co٢

مدیرعامل شرکت توانیر از خاموشی ساختمانهای اداری صنعت برق در جهت هم سویی با حرکت جهانی ساعت زمین خبر داد.

تاثیر خاموشی یک لامپ در کاهش انتشار گاز co٢
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از روابط عمومی شرکت توانیر ، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: صنعت برق در همراهی با حرکت جهانی ساعت زمین و همزمان با خاموشی سازه‌های اصلی و نماد شهرهای، برق ساختمان‌های اداری خود را در این ساعت قطع خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توانیز اظهار داشت: این حرکت نمادین باعث می‌شود تا توجه جهانی به اهمیت انرژی برق و حفظ محیط زیست بیش از گذشته معطوف شود.

وی در عین حال از همه هموطنان برای کمک به حفظ محیط زیست، همراهی و مشارکت در این حرکت جهانی دعوت کرد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: خاموشی حتی یک لامپ روشنایی می‌تواند در کاهش انتشار گاز co٢ به جو موثر باشد.

برپایه این گزارش، «ساعت زمین» رویدادی جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) سازماندهی شده است.

طی سالیان اخیر نیز موضوع «ساعت زمین» در ایران مورد توجه قرار گرفته است و ایرانیان نیز امسال از ساعت ٢٠:٣٠ تا ٢١:٣٠ شنبه ٤ فروردین تلاش می‌کنند تا چراغ‌ها را خاموش کنند و با این حرکت نمادین، آگاهی بخشی در مورد تغییرات اقلیمی کره زمین صورت می گیرد.

در مدت یک ساعت خاموشی «ساعت زمین» بناهای مهم نمادین ایران از جمله برج میلاد و برج آزادی در پایتخت ایران به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند و صنعت برق نیز به منظور همراهی با این جریان جهانی و مردمی، برق ساختمان‌های خود در ایام نوروز از جمله ستاد توانیر و شرکت‌های فعال برق‌های منطقه‌ای و توزیع را خاموش خواهد کرد و توجه مردم را به موضوع مهم انرژی و جریان حیات بخش برق جلب می‌نماید.

«ساعت زمین» یک رویداد جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت (WWF) هرساله به آخرین شنبه ماه مارس اطلاق می‌شود. در این روز خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت این رویداد را یادآوری می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه