English

تعرفه‌های فرودگاهی افزایش نمی‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در چند سال گذشته با وجود افزایش قیمت‌ها و افزایش هزینه‌هایی که به شرکت فرودگاه‌ها تحمیل شد، اما با سیاست دولت تعرفه‌های فرودگاهی افزایش نیافت.

تعرفه‌های فرودگاهی افزایش نمی‌یابد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، رضا نخجوانی در مراسم افتتاحیه عملیات نوروزی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزود: سال گذشته یک میلیون و ۱۸۱هزار و ۱۲۱ نفر، بخش هوایی را برای انجام سفرهای نوروزی خود انتخاب کردند و پیش‌بینی می‌شود این آمار امسال به یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۵۱ نفر در پروازهای داخلی برسد.

وی خاطرنشان کرد: همه ۵۶ فرودگاه زیر نظر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران آمادگی پذیرش همه پروازهای داخلی و خارجی را در ایام نوروز دارند و همه امکانات و زیرساخت‌های فرودگاهی برای اعزام و پذیرش مسافران فراهم شده است.

نخجوانی همچنین از انجام برنامه پایش کیفیت خدمات به مسافران در فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: این برنامه روز جمعه آینده در فرودگاه مشهد به عنوان نخستین فرودگاه آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران بدهی دارند که رقم آن حدود ۲هزار  میلیارد تومان است. البته این مساله مانع خدمات‌دهی به این شرکت‌ها در ایام نوروز نمی‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: در چند سال گذشته با وجود افزایش قیمت‌ها و افزایش هزینه‌هایی که به شرکت فرودگاه‌ها تحمیل شد، اما با سیاست دولت تعرفه‌های فرودگاهی افزایش نیافت.

وی گفت: در این زمینه پیشنهاد افزایش تعرفه نیز داده شده است، اما اجازه‌ای برای اعمال آن نیافته‌ایم و ما تابع سیاست دولت هستیم.

نخجوانی افزود: امروز بسیاری فرودگاه‌های زیر نظر این شرکت غیر سودده و زیانده هستند که دلایل متعددی دارد.

وی ادامه داد: بعضی فرودگاه‌ها هرچند ساخته شده، اما پیش بینی برای ساخت آنها اشتباه بوده است و امروز شاهدیم که مورد استقبال مردم قرار نگرفته و پرواز ندارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با تاکید بر اینکه منکر نقاط ضعف در مدیریت دولتی نیستیم، تصریح‌کرد: نکته اصلی این است که اصل احداث این فرودگاه‌ها اشتباه بوده است و امروز بهتر است هواپیماهای با ظرفیت مناسب برای این فرودگاه‌ها در نظر گرفته شود.

وی همچنین بیان داشت: فلسفه ایجاد این فرودگاه‌ها صرفاً اقتصادی نیست و می‌توان در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه نیز از آنها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تاکید کرد: برنامه مشخص ما حمایت از ایرتاکسی است و همچنین شرکت‌های هواپیمایی باید برای خروج از زیان برنامه داشته باشند.

وی ادامه داد: در صورت ابلاغ شورای نگهبان، مدیریت فرودگاه‌ها را می‌توانیم به بخش غیر دولتی واگذار کنیم.

 

در موضوع حفظ حجاب تنشی در فرودگاه‌ها نداشتیم

وی با بیان اینکه در موضوع حجاب ما تابع قانون و تابع ستاد حمل و نقل هستیم، گفت: البته افرادی که برای امور انتظامی، همچنین ارشاد و مراقبت از حجاب انتخاب می‌شوند، باید از افراد آموزش دیده باشند تا با متانت و اخلاق کریمه این کار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این مهم در گذشته نیز در فرودگاه‌ها انجام شده و تاکنون هیچ تنشی در این زمینه گزارش نشده است.

در ادامه "محمد حسین آجیلیان" مسوول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها افزود: عملیات نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۸ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از وقوع بارندگی‌هایی در ایام نوروز است و بر این اساس تاخیر در برخی پروازها احتمال می‌رود.

آجیلیان تاکید کرد: مسافران هرگونه پیشنهاد و انتقاد خود را در سامانه حقوق مسافری درج و کد رهگیری دریافت کنند و در هر حال مسافران باید از پاسخ‌های ایرلاین‌ها مجاب شوند.

وی به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز امسال اشاره کرده و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، باید حرمت این ماه مبارک حفظ شود.

همچنین "محمد مهدی افشاری" مسوول کیفیت خدمات فرودگاهی در این نشست خاطرنشان‌کرد: طرح سنجش و پایش کیفیت ارائه خدمات فرودگاهی در همه فرودگاه‌ها با محوریت فرودگاه‌های پر ترافیک و بین‌المللی در اولویت است که به طور مستمر در همه ایام سال به ویژه نوروز در ۱۰ حوزه اصلی ارائه خدمات به انجام پایش می‌پردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه