English

مرکز آزمون ایمنی و عملکرد خودروهای برقی در کشور راه اندازی شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایجاد مرکز آزمون ایمنی و عملکرد خودروهای برقی و قطعات خودرو میان وزارت صمت و یکی از هلدینگ‌ها امضا شد و از این طریق زیست‌بوم خودروی برقی در ایران وارد مرحله عملیاتی ایران‌ساخت شد.

مرکز آزمون ایمنی و عملکرد خودروهای برقی در کشور راه اندازی شد
به گزارش خبرگزاری موج

، در تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایجاد مرکز آزمون ایمنی و عملکرد خودروهای برقی و قطعات خودرو راهبردی (کنسرسیوم) راه‌اندازی مرکز آزمون ایمنی و عملکردی خودروهای برقی و قطعات آن در دستور کار قرار دارد. این تفاهم‌نامه، نقشی مهم در پیشبرد اهداف کلان کشور برای بسط و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم خودروی برقی ایفا خواهد کرد.

پرویز کرمی، مدیرعامل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه راهبردی، گفت: با توجه به اینکه دنیا با چالش جدی حفظ محیط زیست روبرو است و برای حفظ آن، به تولید انبوه خودروهای برقی روی آورده است، نیاز بود تا کشور ما نیز در این عرصه، به صورت جدی وارد شود.

وی ادامه داد: کارخانه نوآوری آمپر به عنوان بازوی این هلدینگ، از آنجا که جایگاهی تاثیرگذار در حوزه تولید خودروی کشور دارد، تصمیم گرفت تا به شکل‌گیری زیست بوم خودروی برقی در کشور مدد برساند. بر همین اساس، با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، کنسرسیومی تشکیل شد تا مرکز آزمون ایمنی و عملکردی خودروهای برقی شروع به کار کند و با توجه به پیشینه درخشان این هلدینگ در عرصه تولید، مسئولیت دانشی شکل‌گیری این مرکز سنجش و پایش ایمنی خودروهای برقی و خودران به این هلدینگ سپرده شد.

مدیرعامل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر، اظهار کرد: از آنجا که در این تفاهم‌نامه راهبردی، یک طرف امضاکننده‌ها را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد، می‌توان به نتیجه بخش‌بودن آن، بسیار امیدوار بود. ضمن آنکه این هلدینگ در کارنامه درخشان خود، ثابت کرده است که می‌تواند در برابر چالش‌های بزرگ، موفق عمل کند. کارخانه نوآوری آمپر نیز در حین جوان بودن، به تجربه نخبگان و کارآفرینان خود اتکا خواهد کرد و کنار دستاوردهایی که در مدت کوتاه فعالیت خود داشته است، آماده کمک به عبور از این مرحله مهم است.

بر اساس این گزارش، شتاب‌دهنده آمپر مستقر در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر، هم اکنون در زمینه طراحی و ساخت سیستم مدیریت حرارت پک باتری خودروی برقی، طراحی و جانمایی پک باتری خودروهای الکتریکی، ارائه طراحی و نحوه اجرای آزمایشگاه‌های تخصصی شامل  ECE R100، آزمون EMC و آزمایشگاه تخصصی جهت صحه‌گذاری خودران‌ها، راه حل‌ها و خدماتی را ارائه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه