English

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به خبرگزاری موج،

وجود بیماری تب برفکی فضا سازی رسانه‌ای بود/ ورود ۲۰۰ تن لاشه گوشت از کراچی به کشور

رییس سازمان دامپزشکی گفت:دام‌های کشور در بالاترین سطح ایمنی تولید هستند و مشکلی از لحاظ بهداشتی و کنترل بیماری تب برفکی نداریم.

وجود بیماری تب برفکی فضا سازی رسانه‌ای بود/ ورود ۲۰۰ تن لاشه گوشت از کراچی به کشور

رییس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه بازدید از سامانه مانیتورینگ جهاد کشاورزی استان تهران و آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج در رابطه با وجود  بیماری تب برفکی در کشور گفت:بیماری تب برفکی بیماری اندومیک کشور است و بیماری تازه ورودی نیست فضا سازی رسانه‌ای اخیر در این خصوص مبنایی ندارد.

مجتبی نوروزی اظهار کرد: در حال حاضر توانسته‌ایم دام‌ها را در بالاترین سطح ایمنی تولید و به بازار عرضه کنیم و مشکلی از لحاظ بهداشتی و کنترل بیماری تب برفکی نداریم.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی کانون بیماری تب برفکی در برخی از استان‌ها به شکل محدود دیده شده که در سنوات گذشته نیز بوده و اکنون بیماری تحت کنترل است

وی در پاسخ به سوال دیگر به خبرنگار خبرگزاری موج عنوان کرد:بعد از عید نوروز واردات دام زنده نخواهیم داشت و در حال حاضر روزانه ۲۰۰ تن لاشه گوشت کشتار شده از کراچی پاکستان وارد کشور می‌شود.از حوزه قفقاز دام زنده دیگر نمی‌تواند از ایران عبور کند، ضمن آن که واردات دام زنده از مناطق غربی را هم نداریم و ممکن است کمی قاچاق صورت بگیرد که نیروی انتظامی جلوی آن را می‌گیرد.

رییس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: در زمینه گوشت مرغ اخیراً پنج محموله  با حجم ۱۰۰ تن به کشور عراق صادر شده است و کشور از واردکننده به یک کشور صادرکننده تبدیل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه