English

مشاور وزیر اقتصاد:

۱۲ میلیون عدد نان روزانه در ایران خریداری می‌شود

سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان ابراز داشت: خرید ۱۲ میلیون قرص نان روزانه در کشور به ثبت می رسد و نانواییهای برتر و موفق از نظر مردم حمایتهای متعدد را دریافت می‌کنند.

۱۲ میلیون عدد نان روزانه در ایران خریداری می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، محمد جلال پس از نشست مشترک با مدیران کل غله و خدمات بازرگانی و استاندارد استان خراسان رضوی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: اگر با تخلفی هم برخورد می شود مبتنی بر نظارت مردم یا گزارشهای الکترونیکی است.

وی ادامه داد:در نشست امروز با مدیران خراسان رضوی در مورد نظارتها، مقرر شد تا دستگاه‌های موثر، فرمهای نظارت خود را معرفی کنند تا به صورت الکترونیکی بتوان نظارت بیشتری بر فعالیت نانواییها داشت.

سخنگوی طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان گفت:این طرح در سومین مرحله اجرایی بر محور مشارکت مردم نسبت به کیفیت نان و آرد پیش می‌رود.

جلال افزود:این طرح در مرحله سوم خود در حوزه مردمی سازی، به جد به دنبال مشارکت مردم برای ارزیابی نانوایی‌هاست و در این راستا سامانه "نظر" در آذرماه امسال رونمایی شد.

وی ادامه داد: مردم با مراجعه به این سامانه کاربردی علاوه بر امکان مشاهده وضعیت تراکنش خرید نان، می توانند میزان رضایتشان را از کیفیت نان و تجربه خرید خود ثبت کنند که به این ترتیب میزان رضایت مردم به صورت مستقیم در اقتصاد نانوایی‌ها تاثیر دارد.

او اظهار کرد: داده های دریافتی در این قالب به صورت هوشمند، کمی می شود و در میزان دسترسی نانوایان به آرد تاثیر می‌گذارد.

سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان با بیان این که سیاست کلان دولت و تاکید مجلس شورای اسلامی اجرای طرح عرضه نان با آرد کامل است گفت: اجرای این طرح به تدریج در استان‌های مختلف در حال برنامه ریزی است.

جلال افزود:در این طرح، نانوایی های منتخب در استان‌های مد نظر نان با آرد کامل یا آردی که سبوس آن به صوت حداقلی کسر شده و دارای ارزش غذایی بیشتری است را عرضه می کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا علاوه بر ضرورت فرهنگ سازی مصرف این نانها در بین مردم، سیاست‌های تشویقی برای کارخانه های آرد و نانوایی‌هایی که به سمت تولید نان کامل می روند در دستور کار است.

سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان کشور گفت : بعد از دریافت بازخورد اجرای این طرح در استانهای پیشگام از جمله استان خراسان رضوی، سیاستهای کلان در اجرای این طرح در سراسر کشور اعلام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه