English

وزیر نفت در پاسخ به خبرگزاری موج؛

رشد تولید گاز ایران ۲ برابر مجموعه کشورهای صادر کننده گاز جهان است

وزیر نفت گفت: علی رغم همه تحریم‌ها، صنعت نفت و گاز کشور در تولید گاز رشد تولید ۵ درصدی داشته در حال که رشد تولید گاز در میان مجموعه کشورهای صادر کننده گاز دو و نیم درصد بوده است.

رشد تولید گاز ایران ۲ برابر مجموعه کشورهای صادر کننده گاز جهان است

جواد اوجی وزیر نفت در جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در رابطه با خروجی اجلاس کشورهای صادرکننده نفت و گاز اظهار کرد: در این اجلاس جایزه اول جمع آوری گازهای مشعل و طرح‌ها و عملیاتی کردن آن در میان کشورهای صادر کننده و تولید کننده گاز  به و صنعت نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران رسید که دستاورد بزرگی است.

وی ادامه داد: در این اجلاس مشخص شد که علی رغم همه تحریم‌ها، صنعت نفت و گاز کشور در تولید گاز رشد تولید ۵ درصدی داشته در حال که رشد تولید گاز در میان مجموعه کشورهای صادر کننده گاز دو و نیم درصد بوده است.

وزیر نفت در خصوص قراردادی که با روسیه منعقد شده نیز گفت: توافقات خوبی صورت گرفت است؛ ما در حال حاضر در ۸ میدان نفتی با روس‌ها قرار داد داریم و سرمایه‌گذاری شرکت‌های توانمند روسی در این میادین را شاهد هستیم که نزدیک به ۲۰۰ هزار بشکه تولید نفت از طریق این قراردادها به بهره‌برداری رسیده است. یک سری میادین دیگر نیز در دستور کار است که به زودی قرارداد آنها بسته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه