English

ساخت خانه‌های ٢٠ تا ٣٠ متری هیچ توجیهی ندارد

رئیس هیات مدیره انجمن صنعت ساختمان گفت:کشورمان باید به سمت افزایش جمعیت برود و به طور قطع ساخت خانه‌های ٢٠ تا ٣٠ متری هیچ توجیهی ندارد.

ساخت خانه‌های ٢٠ تا ٣٠ متری هیچ توجیهی ندارد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، رییس هیات مدیره انجمن صنعت ساختمان تهران در نشست خبری اظهار کرد: صنعت ساختمان نقش بی‌بدیلی در اشتغال و تولید ناخالص داخلی دارد و به شکوفایی اقتصادی منجر می‌شود. لذا دولتها باید صدای این صنعت را بشنوند و با آغوش باز پذیرای رفع مشکلات آنها باشند.

وی افزود: امروزه صنعت ساختمان در ایران و جهان، پرچمدار صنایع جهان با قدمت هزاران سال است. این صنعت در کشورهای نفت‌خیز دومین صنعت پیشران اقتصاد و نخستین صنعت در اشتغال است. به همین دلیل برخی کشورهای منطقه سعی دارند صنعت ساختمان را به صنعت اول در اقتصاد کشورشان تبدیل کنند.

جوزی با بیان اینکه به مدد فناوری های نوین همچون پرینترهای سه‌بعدی و صنعتی‌سازی، بخش مسکن مدام در حال پیشرفت است گفت: بخش ساختمان به طور مستقیم حدود پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را در بر گرفته و هر زمان این بخش راه افتاده شاهد رونق اقتصادی بوده‌ایم. اگر به این حوزه توجه نشود، هم خود و هم بخشهای وابسته را به رکود می کشاند.

وی گفت:در اخبارها ماه‌های گذشته خبری مبنی بر ساخت واحدهای ۲۰ الی ۳۵ متری پخش شده، اما قطعاً چنین متراژ با توجه به شعار جوانی جمعیت تطابق نخواهد داشت.

جوزی عنوان کرد: ساخت و عرضه این واحدهای مسکونی در بازار مسکن موجب می‌شود تا خانوار علاقه‌ای به توسعه افراد خانواده نداشته باشد و سیاست ما قطعاً چنین متراژی نخواهد بود.

رئیس انجمن صنعت ساختمان افزود: معتقدم باید کار به سازندگان بزرگ سپرده شود. به صورت رایگان می‌توانیم بهترین مشاور دولت و وزارت راه و شهرسازی در ساخت مسکن، واردات فناوری‌های نوین، ایمن سازی و ارزان سازی باشیم.

جوزی با بیان اینکه می‌توان کیفیت ساخت مسکن اجتماعی را افزایش داد، گفت: پس از جنگ جهانی که اروپای شرقی نابود شد برای شهرسازی آن از نخبگان صنعت ساختمان استفاده کردند و امروز پس از گذشت ١٠٠ سال کیفیت ساخت و ساز را در این ساختمان‌ها‌ می‌بینیم و هرچند که این واحد‌های مسکونی جزو خانه‌های اجتماعی هستند اما از آثار فاخر محسوب می‌شوند‌. در ایران هم امکان ساخت واحد‌های اجتماعی با کیفیت بالا وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه