English

اجرای طرح بیمه مادران دارای سه فرزند روستایی و عشایر آغاز شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:مادران دارای سه فرزند در روستا و عشایر که همسران آنها خود شاغل هستند نیز از طرح استفاده می‌کنند. ضمن اینکه دولت ۱۰۰ درصد کسورات بیمه‌ای این طرح را برعهده گرفته است.

اجرای طرح بیمه مادران دارای سه فرزند روستایی و عشایر آغاز شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

،سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری مربوط به اعلام فراخوان «ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر» در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت اجرای این طرح بیان کرد: طرح حمایت بیمه‌ای از مادران عشایر و روستا، مخصوص مادرانی است که سه فرزند و بیشتر دارند. در حوزه بیمه و تکافل اجتماعی در طی دو سال و نیم اخیر که دولت سیزدهم شروع به کار کرده، اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد توسعه در نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از این اقدامات است. ما صف خدمات به مددجویان را در بین افراد تحت پوشش این دو نهاد را از بین برده و به صورت به روز، به این دو نهاد خدمات می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال گذشته، ۴۰ درصد به مستمری مشمولان بهزیستی و کمیته امداد افزوده شد، یادآور شد: در دو سال گذشته، ۵۰۰ هزار نفر به افراد تحت پوشش این دو نهاد حمایتی افزوده شده است. افزایش یارانه‌ها و اجرای کالابرگ الکترونیکی یکی از این اقدامات است که به صورت گسترده اجرا شده است.

به گفته مرتضوی، تاکنون ۱۵ میلیون خانوار از ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش، از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده و بخشی از نیازهای خود را تامین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تاکنون از کالابرگ الکترونیکی خود استفاده کردند که یک تکلیف قانونی بوده است، عنوان کرد: در دولت قبلی باید ظرف شش ماه طرح بیمه زنان بالای سه فرزند روستایی و عشایر را در چهارچوب قانون جوانی جمعیت عملی می‌شد که این طرح قانونی روی زمین مانده بود. در دولت فعلی آیین نامه این طرح به تصویب دولت رسیده و امروز کار آن نهایی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز دو میلیون و ۶۰۰ هزار زن عشایر و روستایی که مشمول طرح بوده‌اند، بالای سه فرزند دارند و از این طرح به مرور استفاده می‌کنند، گفت: در مرحله اول ظرفیت بیمه ۵۰۰ هزار نفر از آنان وجود دارد و در ادامه همه این بانوان، در چهارچوب حمایت از طرح جوانی جمعیت، از این بیمه بهره خواهند بود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه رشد جمعیت و تامین نیروی انسانی یکی از مهمترین پایه‌های رشد و توسعه و پیشرفت هر کشور است، اظهار داشت: کشوری که فاقد عنصر جوانی جمعیت باشد، به مرور از درون تهی خواهد شد و دچار رکود و فقر می‌شود. کشورهایی در جهان که در زمانی کاهش جمعیت را تبلیغ می‌کردند، امروز برای افزایش جمعیت طرح حمایتی اجرا می‌کنند و ما نیز در تداوم همان تجربه جهانی و ضرورت‌های پیشرفت کشور از جوانی جمعیت حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: مادران دارای سه فرزند در روستا و عشایر که همسران آنها خود شاغل هستند نیز از طرح استفاده می‌کنند. ضمن اینکه دولت ۱۰۰ درصد کسورات بیمه‌ای این طرح را برعهده گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه