English

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ایران طی ۲ تا سه سال آینده به وضعیت اشتغال استاندارد جهانی می‌رسد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی واقع بینانه این است که طی ۲ تا سه سال آینده وضعیت اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی برسد.

ایران طی ۲ تا سه سال آینده به وضعیت اشتغال استاندارد جهانی می‌رسد
به گزارش خبرگزاری موج

، سید صولت مرتضوی در حاشیه افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران ازتا با اشاره به مزیت های لرستان در کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، صنعت و معدن افزود: برای بهبود شرایط اشتغال در لرستان و کشور سه راهبرد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد آموزش‌های مناسب برای فرآهم سازی و زمینه‌سازی اشتغال که در این راستا آموزش های فنی حرفه ای، دانشگاه ها و هنرستان ها بازار محور و سفارش محور شده است که طی ۲ سال قبل چهار میلیون نفر در کشور به صورت دوره ای آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند و این نشان می دهد ریل گذاری به این مسیر سوق داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: راهکار دوم ایجاد زیرساخت ها و توسعه شهرک های صنعتی در دستور کار دولت قرار گرفت که هم اکنون در جای جای کشور زیرساخت های خوبی برای صنایع سنگین و نیمه سنگین وجود دارد.

مرتضوی با بیان اینکه کشور در حوزه آموزش و زیر ساخت های اشتغال کمبود منابع ندارد اظهار داشت: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه لحاظ شده است که برای احیای کارگاه های نیمه تمام و تعطیل نیز هزینه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه