English

ساخت اولین ساختمان سبز تهران توسط سازمان ملی زمین و مسکن

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از برنامه ریزی برای ساخت اولین ساختمان سبز توسط این سازمان در شهر تهران خبر داد.

ساخت اولین ساختمان سبز تهران توسط سازمان ملی زمین و مسکن
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از  روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن فردین شاکری در نشست هم‌اندیشی سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای الگوی ساختمان‌های سبزو پایدار گفت: با تصویب هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن مقرر شد اجرای پروژه اداری میدان صدم نارمک تهران در قالب الگوی ملی سرو سبز ساخته شود.

شاکری هدف از اجرای این پروژه به عنوان پروژه پایلوت در شهر تهران را فرهنگ‌سازی در راستای ترویج ساخت ساختمان‌هایی با بهره‌وری بالا و مدیریت مصرف انرژی، آب، مصالح و پسماند عنوان کرد.

وی افزود: الگوی ملی سرو سبز که با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه شده است با بررسی ۱۳ الگوی جهانی و سپس بومی‌سازی تجربیات این کشورها تهیه شده و در گام اول مقرر شده با دستور وزیر راه و شهرسازی تا هر کدام از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی که در حوزه ساختمان فعال هستند یک ساختمان با رعایت کامل این الگو بسازند.

گفتنی است پیش از این هم سازمان ملی زمین و مسکن با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انتشار کتابچه دوجلدی ساختمان سبز خبر داده بود که الگوی ملی سرو سبز و ساختمان‌های سبز و پایدار در آن معرفی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه