English

اجرای الگوی کشت به بیش از ۷۰ درصد رسید

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات گفت: طرح الگوی کشت به بیش از ۷۰ درصد در بخش کشاورزی رسیده است.

اجرای الگوی کشت به بیش از ۷۰ درصد رسید
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، محمدمهدی قاسمی معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست خبری امروز گفت: در ابتدای انقلاب تولید محصولات کشاورزی ۲۵ میلیون تن بود که اکنون به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است، درحالیکه سطح زیر کشت تنها ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته او، طی سال‌های بعد از انقلاب تولید محصولات کشاورزی رشد ۴۰۰ برابری داشته که این امر بدان معنا نیست که چالش در بخش کشاورزی نداریم، بلکه با ورود علم و دانش و نوآوری به مزرعه در صدد رشد تولید هستیم.

قاسمی با بیان اینکه با مباحث تغییر اقلیم مواجه هستیم، افزود: میزان بارش طی۵۰ سال اخیر کاهش و درجه حرارت افزایش یافته، از این رو به ورود هرچه بیشتر دانش و فناوری بیش از پیش نیاز است.

او با بیان اینکه کشاورزی سنتی نداریم، گفت: کشاورزان به نحوی از تکنولوژی در سطوح مختلف استفاده می‌کنند که کشاورزی ما سنتی نیست.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات ادامه داد: با ۲۵۰ شرکت دانش بنیان همکاری داریم تا نوآوری و فناوری‌های جدید را به کشاورزی ارائه دهند.

قاسمی افزود: با بذور و ارقام معرفی‌ شده و به کارگیری تجهیزات مختلف و مکانیزاسیون در ایجاد بستر کشت مناسب، اقدامات به زراعی و به باغی منجر به افزایش تولید در بخش کشاورزی می‌شود. همچنین با توجه به روند تغییر اقلیم کلیه اقدامات بخش کشاورزی در راستای سازگاری با تغییر اقلیم انجام می‌شود.

او درباره آخرین وضعیت طرح الگوی کشت افزود: از سال گذشته طرح الگوی کشت ملی به تفکیک استان‌ها مشخص و ابلاغ شده است و به رغم آنکه اعتبارات متناسب و مد نظر وزارت جهاد تخصیص نیافته، اما تحقق این طرح به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

به گفته قاسمی، نقشه راهی برای اجرای الگوی کشت در کشور داریم و وزارت جهاد کشاورزی نیز آن را پیگیری می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه