English

با شکست انحصار ۴ کشور خارجی رقم خورد؛

دستیابی ایران به فناوری تولید نوشت‌افزار ضدجعل سند مبتنی بر فناوری نانو

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با حضور در کارخانه یک گروه کارآفرینی دانش‌بنیان، کلنگ احداث خط تولید نوشت‌افزارهای پیشرفته و جوهرهای هوشمند مبتنی بر فناوری نانو را بر زمین زد که با بهره‌گیری از آن، این مجموعه دانش‌بنیان ایرانی به پنجمین تولیدکننده نوشت‌افزارهای جوهر مایع در دنیا تبدیل خواهد شد.

دستیابی ایران به فناوری تولید نوشت‌افزار ضدجعل سند مبتنی بر فناوری نانو
به گزارش خبرگزاری موج

، روح‌الله دهقانی همچنین در این بازدید اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که با محصولاتشان در بهبود زندگی مردم نقش دارند و مشکلی از آن‌ها رفع می‌کنند، مایه افتخار هستند. مجموعه فناور پنتر، یکی از این مجموعه‌های توانمند و موفق است که در صنعت تولید انواع نوشت‌افزار فعالیت دارد که باید به وجودشان افتخار کرد. دقت، ظرافت و کیفیت در این شرکت تلفیق و آن را مجموعه‌ای موفق و شناخته شده در حوزه نوشت‌افزار تبدیل کرده است.

وی افزود: اینکه مصرف‌کننده ایرانی، نوشت‌افزار کارآمد و باکیفیتی را در دست می‌گیرد که متعلق به یک برند ایرانی است، انتظار را بالا خواهد برد که ایران و ایرانی می‌تواند صاحب نام‌ها و برندهای بزرگ باشد. امیدوارم تا سال آینده و با بهره‌برداری از خط دوم تولید این شرکت، صاحب محصولاتی پرآوازه و باکیفیت در بازار داخلی و جهانی نوشت‌افزار با این برند ایرانی بوده و جزو سه برند مطرح جهانی این حوزه قرار گیرد.

این مجموعه فناور که محصولات متنوعی را در حوزه نوشت‌افزار تولید می‌کند، توانسته با فضای کاری به مساحت ۵ هزار مترمربع برای بیش از 300 نفر اشتغال ایجاد کند.

سایت شماره دو تولید این شرکت که تا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید محصولات پیشرفته‌ای همچون خودکارهای جوهر هوشمند، روان‌نویس‌های جوهرمایع، مارکرها، ماژیک‌ها و خودکارها و رنگ‌های هنری را با استفاده از فناوری نانو و مبتنی بر جدیدترین پیشرفت‌های صنعت نوشت‌افزار تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌کند.

نوشت‌افزارهای جوهر مایع در حال حاضر تنها توسط ۴ کشور تولید می‌شود که با افتتاح این خط تولید، ایران نیز به جمع کشورهای دارنده فناوری تولید این جوهرها خواهد پیوست.

تا پیش از این، روان‌نویس‌های جوهرمایع توسط ژاپن، کره، آلمان و چین تولید می‌شد و فناوری ثبت شده و منحصر به فردی داشت که متخصصان ایرانی به فناوری تولید این نوع نوشت‌افزارها دست یافتند. این روان‌نویس‌ها که فناوری آن به ثبت جهانی رسیده، امکان جعل اسناد را به حداقل ممکن می‌رسانند و از دقت، پایداری و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این محصول با 35 درصد عمق و در سال دوم با 50 تا 70 درصد عمق داخلی‌سازی تولید خواهد شد.

سایت دوم تولید با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی در مساحت ۷ هزار مترمربع راه‌اندازی خواهد شد و زمینه را برای اشتغال 450 نیروی انسانی فراهم خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه