English

رئیس کل گمرک خبر داد:

شبانه‌روزی شدن خدمات در گمرکات مهم کشور

رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: گمرکات مهم کشور به منظور تسریع و تسهیل در تجارت خارجی کشور به صورت شبانه‌روزی به فعالان اقتصادی و ذینفعان خدمات و تسهیلات لازم ارائه می‌ شود.

شبانه‌روزی شدن خدمات در گمرکات مهم کشور
به گزارش خبرگزاری موج

، محمد رضوانی‌فر شامگاه پنجشنبه در بازدید از گمرک شهیدرجایی و دیدار با فعالان اقتصادی افزود: برای انجام به هنگام تشریفات تجارت خارجی در مبادی ورودی و خروجی کشور، نیازمند حضور و فعالیت شبانه‌روزی تمامی دستگاه‌های خدمات دهنده و مجوز دهنده است.

وی ادامه داد: برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص قطعی کالاهای وارداتی از گمرک و گرفتن حقوق ورودی، براساس تکالیف قانونی مقرر، نیاز به تعیین ماهیت کالاهای وارداتی از سوی سازمان استاندارد است، بنابراین عدم انجام این الزام قانونی نیز منجر به ماندگاری کالا در مبادی ورودی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آخرین گزارش گیری انجام شده آبان و آذر ۱۴۰۲ میانگین پاسخگویی به استعلامات گمرکی از سوی دستگاه‌ها های همجوار نسبت به سال قبل و ابتدای سال جاری از ۱۱ روز به هفت روز کاهش یافت ، اظهار داشت: باوجود کاهش میانگین پاسخگویی دستگاه‌ها به استعلامات گمرکی، هنوز برخی دستگاه های همجوار با زمان مقرر شده (هفت روز) فاصله دارند که این موضوع سبب تاخیر در انجام تشریفات ترخیص و طولانی شدن زمان می شود.

رضوانی‌فر ادامه داد: برای ادامه این مسیر و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات در حوزه تجارت خارجی نیاز به تمدید برخی از مصوبات تسهیل ساز ، تخصیص ارز و تسریع در پاسخگویی به استعلامات گمرکی از سوی سازمان‌های همجوار است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه به کارگیری دستگاه‌های الکترونیکی و کنترلی به ویژه آشکارسازها به تسهیل تشریفات گمرکی کمک می کند، اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۱ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات کشور نصب شده است در حالی که مجموع دستگاه‌های نصب شده در گمرکات تا قبل از فعالیت دولت سیزدهم، ۱۸ دستگاه بود.

رضوانی‌فر اضافه کرد: در راستای اجرای تکالیف قانونی و افزایش تعداد دستگاه‌های آشکارساز کامیونی در گمرکات کشور، تخصیص منابع برای تهیه و استقرار این دستگاه ها در گمرکات بیش از پیش ضروری است.

وی در خصوص تعداد دستگاه‌های آشکارساز کامیونی نصب شده در گمرک شهید رجایی گفت: در حال حاضر ۲ دستگاه آشکارساز کامیونی در این گمرک مستقر است و به زودی یک دستگاه دیگر نیز در گمرک شهید رجایی به بهره‌برداری می رسد.

در جریان دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیات دولت به هرمزگان، وزیر امور اقتصادی و دارایی با همراهی رئیس کل گمرک ایران با حضور در گمرک شهید رجایی از بخش های مختلف این گمرک بازدید کرد.

در این بازدید ۲ ساعته، وزیر امور اقتصادی و دارایی ، خدمت گیرندگان ضمن گفتگو و ارائه درخواست به وزیر اقتصاد، از همراهی، عملکرد و اقدامات گمرک در راستای تسهیل و تسریع در تجارت خارجی کشور قدردانی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه