English

با حضور رئیس جمهور؛

مراسم روز ملی فناوری فضایی ۱۴ بهمن ماه برگزار می‌شود

با حضور رئیس جمهور مراسم روز ملی فناوری فضایی شنبه ۱۴ بهمن ماه برگزار می شود.

مراسم روز ملی فناوری فضایی ۱۴ بهمن ماه برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، همزمان با برگزاری مراسم روز ملی فناوری فضایی، نمایشگاهی از دستاوردهای محققان کشور در حوزه فناوری های هوا و فضا برپا می شود که ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان از این نمایشگاه بازدید خواهد کرد.

ماکت های برخی ماهواره های ساخته شده توسط فناوران کشور از جمله ماهواره ثریا و ماهواره مهدا، ۷ سامانه‌ مربوط به آتش سوزی، محیط زیست و پایش سطح آب برخی محصولات این نمایشگاه به شمار می آیند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همین زمینه با بیان اینکه صنعت فضایی کشور در بخش‌های گوناگون اعم از پرتابگر، ساخت ماهواره، ایستگاههای زمینی و پایانه پرتاب با سرعت پیگیری می‌شود، گفت: مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی روز شنبه با حضور رییس جمهوری برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دریافت سیگنال‌های ماهواره مهدا افزود: هم اکنون ایستگاه‌های زمینی این سیگنال‌ها را دریافت می‌کنند و این نشان از بی نقص بودن کار متخصصان فضایی ماست.

زارع پور با اشاره به پرتاب و تزریق موفق ماهواره مهدا که توسط ماهواره بر سیمرغ انجام شد، تصریح کرد: برای اولین بار ما توانستیم دو کار بزرگ انجام دهیم. اول اینکه سه ماهواره به صورت همزمان توسط ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت قرار دادیم و دوم اینکه در مدار بیضوی که حداقل ارتفاع یعنی به قول متخصصین حضیض آن ۴۵۰ کیلومتر و اوج آن ۱۱۱۰ کیلومتر بود دسترسی پیدا کنیم.

وی با یادآوری اینکه این افتخار توسط دانشمندان و متخصصان صنعت فضایی کشور به دست آمد، بیان کرد: این اتفاق عملاً ما را در مسیر تثبیت تزریق فناوری ماهواره در لایه لئو قرار داد و ان‌شاءالله گام‌های تکمیلی هم برداشته خواهد شد. سیگنال‌های ماهواره مهدا دریافت شده و این نشان می‌دهد کار دانشمندان ما در ساخت ماهواره هم کامل بوده و ماهواره به صورت عملیاتی کار می‌کند و ما در ایستگاه‌های زمینی خود، سیگنال‌ها را به شکل روزانه دریافت می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه