English

عضو اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

صادرات ۸ میلیون دلاری انواع فرآورده‌های گیاهان دارویی/اجرای کامل سند ملی گیاهان دارویی

عضو اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی گفت: بر اساس آمار گمرک سال گذشته ۸ میلیون دلار انواع فرآورده‌های گیاهان دارویی صادر کردیم.

صادرات 8 میلیون دلاری انواع فرآورده‌های گیاهان دارویی/اجرای کامل سند ملی گیاهان دارویی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، عضو اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی با بیان اینکه بزرگ‌ترین پالایشگاه گیاهان دارویی خاورمیانه در سال ۹۸ با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون یورویی در کاشمر برای استحصال عصاره و فرآورده‌های گیاهان دارویی راه‌اندازی شده، گفت: فرآورده‌های گیاهان دارویی این پالایشگاه به کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، هلند، امریکا، هند و چین صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس استانداردهای جهانی، در این بخش صادرات ایران به کشورهای دیگر رشد قابل‌توجهی داشته و در این زمینه توانسته‌ایم نیاز کشورهای گوناگون دنیا از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی را تامین کنیم.

قاسم شاکری در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره میزان صادراتی که در این زمینه داشته‌ایم، بیان کرد: سال گذشته براساس آمار گمرک 8 میلیون دلار صادرات انواع فرآورده‌های گیاهان دارویی داشته‌ایم، اما  برخی از این فرآورده‌ها دوباره به ایران وارد می‌شود.

وی با انتقاد از واردات عصاره گیاهان دارویی به کشور، عنوان کرد: بسیاری از محصولات گیاهی در کشور تولید می‌شوند و  واردات عصاره گیاهان دارویی مصداق کالاهای دارای مشابه داخلی است که باید جلوی  آن گرفته شود.

عضو اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر گرایش مردم به تامین سلامت از طریق گیاهان طبیعی در دنیا و ایران بیشتر شده، گفت: در بخش فرآورده‌های گیاهان دارویی، دیگر خام‌فروشی صورت نمی‌گیرد و از ظرفیت‌ گیاهان دارویی داخلی به‌طور کامل استفاده می‌شود.

به‌گفته شاکری، برنامه‌های سند ملی توسعه گیاهان دارویی به‌طور کامل در کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: عصاره‌گیری از گیاهان دارویی شامل شیرین‌بیان، گل‌محمدی، چای سبز، چای سیاه، عشقه، سرخارگل، زعفران و سایر گیاهان دارویی تولید داخل انجام می‌شود و در مواردی برخی گیاهان دارویی غیربومی ایران از کشورهای آفریقایی، ژاپن و هند وارد و با فرآوری به کشورهای هدف صادر می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه