English

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

بسته‌های جدید اینترنت بازنگری قیمت می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته‌های اینترنتی که از سال گذشته وجود داشته حذف نشده است.

بسته‌های جدید اینترنت بازنگری قیمت می‌شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ بسته اینترنتی بالای چهار ماه در یک سال و نیم اخیر نداشتیم. هیچ بسته‌ای تا روز افزایش تعرفه‌ها در پنجم دی‌ماه، حذف نشده و صرفاً با افزایش ۳۴ درصد آن هم برای ترافیک بین‌الملل مواجه شده است.

وی افزود: فقط بسته‌های جدیدی که معرفی شد و در رسانه‌ها گفته شد قیمت آن با پنج سال پیش بیشتر از ۳۴ درصد افزایش داشته است، فعلا حذف شدند تا فضا آرام و برای بازنگری قیمت پیگیری لازم انجام شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: برخی رسانه‌ها با خبر کذب حذف بسته‌های بلندمدت را منتشر می‌کنند که صحت ندارد و فضا را ملتهب می‌سازند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره رفع فیلتر از برخی پلتفرم‌ها، یادآور شد: این مسئولیت را رئیس‌جمهوری به دبیر مرکز ملی فضای مجازی سپرده است و در حکم او نیز این جمله درج شده که در سیاست‌های مسدودسازی بازنگری شود. هر زمان او را دیدید سئوال کنید. ما هم پیگیر هستیم.

زارع‌پور ادامه داد: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در دادستانی کل کشور است و ۱۲ به‌علاوه یک عضو دارد. مرکز ملی فضای مجازی هم سیزدهمین عضو آن است‌. ۶ عضو آن هم از دولت هستند. هر تصمیم به حداقل هفت رأی نیاز دارد. دو نماینده مجلس، صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها هم عضو هستند. همه دولت هم باهم رأی دهند باز نیازمند همراهی مجلس و دیگر دستگاه‌هاست.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: ما پیگیر موضوع بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی هستیم. درباره برخی پلتفرم‌ها می‌توان تجدیدنظر کرد. در زمینه شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها به هرحال تصمیمی گرفته شده که تا زمانی که پاسخگو نباشند امکان بازگشایی مجدد ندارند. اما ورای آن، درباره بسیاری پلتفرم‌ها از جمله «گوگل پلی» و نظایر آن امکان تجدیدنظر وجود دارد. ما دوبار در این زمینه اقدام کردیم و به کارگروه برده‌ایم که متاسفانه مخالفت شده است‌. بازهم تلاش می‌کنیم ولی وظیفه اصلی در این زمینه به مرکز ملی فضای مجازی و دبیر آن سپرده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه