English

دبیر اجرایی شورای توسعه مکران:

دنبال یک توسعه پایدار و همه‌جانبه در منطقه مکران هستیم

حسین دهقان گفت:ما به دنبال یک توسعه پایدار و همه‌جانبه در منطقه مکران هستیم و برای این توسعه هم منطقه باید پذیرای تغییرات توسعه‌ای باشد.

دنبال یک توسعه پایدار و همه‌جانبه در منطقه مکران هستیم
به گزارش خبرگزاری موج

، حسین دهقان امروز در آیین رونمایی از «کتاب اول مکران؛ کلان‌پروژه‌ بام» اظهار کرد: وقتی وارد حوزه مکران شدیم، دغدغه‌ ما این بوده آنچه در سایر مناطق صنعتی‌شده کشور به‌خصوص در چهار دهه گذشته رخ داده و به این سمت رفته که بافت محلی زیست مردمی را متاثر و به‌نوعی مختل کرده است، در مکران تکرار نشود. 

وی خاطرنشان کرد: ما در بحث توسعه، عموما نگاه صنعتی داریم، اینکه پروژه‌ها و صنایع بزرگ در منطقه مستقر شوند؛ و در آن صورت توسعه به‌صورت کامل انجام شده است. اما به پیامدهای منفی و اثرگذاری ماندگار این نوع توسعه در بافت منطقه کمتر توجه می‌شود. در عین حال با وجود اینکه داشته‌های محلی‌ برای آن صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما خود محلی‌ها کمتر از این توسعه و صنایع بهره‌مند می‌شوند.

دبیر اجرایی شورای توسعه مکران ادامه داد: از این رو ما به دنبال یک توسعه پایدار و همه‌جانبه در منطقه مکران هستیم و برای این توسعه هم منطقه باید پذیرای تغییرات توسعه‌ای باشد؛ بنابراین به مشارکت مردمی نیاز داریم و همچنین نیاز است که مردم هم توانایی داشته باشند و فضای لازم برای مشارکت‌جویی آن‌ها فراهم شود. 

دهقان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که نمادهای تاریخی و فرهنگی منطقه مکران را احیا کرده و هویت آن‌ها را هم حفظ کنیم و مانع شویم که از هویتشان فاصله بگیرند و به‌نوعی مهاجرت از خود کنند. همچنین ما علاقه داریم که منطقه جمعیت‌پذیر باشد، با بهره‌گیری از کار و فعالیتی که از خود منطقه سرچشمه می‌گیرد. 

وی در پایان اظهار کرد: از این رو مطالعاتی انجام شد و برای پاسخ به این سوالات و توسعه همه‌جانبه با حفظ هویت و فرهنگ منطقه، اقدامات خوبی انجام شده است. رونمایی از کتاب اول مکران هم در ادامه این اقدامات انجام شده است و امیدواریم این مدل و الگوی توسعه ادامه پیدا کند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه