English

دهقان در مراسم تکریم و معارفه رؤسای جدید و قدیم بنیاد مستضعفان:

نباید بنیاد مستضعفان تبدیل به خیریه شود/ بنیاد خانه نخبگان جوان خواهد شد

حسین دهقان در مراسم تکریم و معارفه رئیس بنیاد مستضعفان گفت: باید از تبدیل بنیاد مستضعفان به یک خیریه ارائه دهنده کمک های موردی و ناپایدار پرهیز کرد.

نباید بنیاد مستضعفان تبدیل به خیریه شود/ بنیاد خانه نخبگان جوان خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، حسین دهقان در جلسه معارفه خود به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان ، با گرامیداشت یاد شهیدان انقلاب و شهدای مدافع حرم و جانفشانی‌های ملت مظلوم غزه، با اشاره به اعتماد رهبر انقلاب و تقدیر از این اعتماد اظهار کرد: اعتماد رهبر انقلاب به این حقیر برای سکانداری و اداره نهاد انقلابی بنیاد مستضعفان یک افتخار است و شکرانه اعتماد ایشان، پیگیری تحقق منویات، سیاست‌ها و تدابیر ایشان است که در طول زمان‌های مختلف بیان داشته و در قالب اصول موضوعه نهادهای انقلابی و پیوست حکمی که ایشان به اقای فتاح و بنده ابلاغ کرده‌اند، به صراحت آمده.

مراسم تکریم و معارفه روسای سابق وجدید بنیادمستضعفان

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: تمام سرمایه و حیثیت من، همه اندوخته‌ای است که در خدمت پیاده‌سازی آنچیزی که در متن حکم بنده از سوی رهبر انقلاب آمده، بکار خواهم گرفت.

وی با اشاره به بهره‌مندی از تجارب گذشته مدیران ادوار مختلف بنیاد مستضعفان گفت: ما از این داشته و دارایی برای آبادانی و پیشرفت مناطق محروم همزمان با بکارگیری نیروهای انقلابی و جهادی در چارچوب بندهای اقتصاد مقاومتی بکار خواهیم گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: وقتی ما می‌گوییم بنیاد مستضعفان، واژه مستضعفانِ مضاف به بنیاد، یک مسیر حرکتی برای ما ترسیم خواهد کرد و آنچه ما در بنیاد می‌اندیشیم و انجام می‌دهیم و هر استراتژی ما باید متوجه این هدف عالیه باشد و هنر و توان مدیریتی ما، نوع سازماندهی و اولویت بخشی کارها باید ترجمان و بیان این هدف متعالی باشد و در غیراینصورت ما متضرر شده و کوتاهی کردیم و مقصر خواهیم بود.

مراسم تکریم و معارفه روسای سابق وجدید بنیادمستضعفان

دهقان با تاکید بر اینکه ما هیچ زمان و سرمایه‌ای برای هدر دادن در بنیاد مستضعفان نداریم گفت: ما امروز در نقطه‌ای قرار داریم که مکانی قابل اتکا برای جهش در آینده است و امروز بنیاد از سرمایه معنوی و قدرت نرم فوق العاده برخوردار است و مورد توجه و اعتماد همه‌گان است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه این بنیاد باید مطلوب ذهنی و دادرس همه مظلومانِ نیازمند دستگیری باشد گفت: این یک ارزش الهی، ارزش انسانی و یک رسالت سازمانی است و باید این ماموریت که در حقیقت توانمندسازی محرومان است به صورت جدی پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از تبدیل بنیاد مستضعفان به یک خیریه ارائه دهنده کمک‌های موردی و ناپایدار پرهیز کرد.

دهقان با بیان اینکه فعالیت‌های بنیاد مستضعفان در 2 بخش اقتصادی و توانمندسازی محرومان خلاصه می‌شود افزود: در بخش اقتصادی ما باید به دنبال درآمد پایدار و کافی باشیم و بخشی  دوم رسیدگی به توانمندسازی محرومان اولویت ما است. لذا ما هرآنچه منجر به ایجاد درآمد پایدار برای اجرای ماموریت محوری بنیاد که همان توانمندسازی محرومان است انجام خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد بنیاد مستضعفان مرعوب حواشی و جوسازی‌هایی شود که از سوی مخالفان و معاندان این نظام صورت می گیرد و ما تنها متمرکز بر ماموریت خود خواهیم بود چراکه زمان و انرژی برای تمرکز بر حواشی نداریم و باید به متن کار بپردازیم نه چیز دیگر.

مراسم تکریم و معارفه روسای سابق وجدید بنیادمستضعفان

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه بنیاد با همکاری دولت به دنبال اطمینان سازی برای جامعه به عنوان یک حامی محرومان خواهد بود گفت: نکته قابل توجه این است که ما معتقدیم محرومان و مستضعفان توانمندی‌هایی دارند که محدودیت‌های آنها مانع تجلی و بروز استعدادهای آنها شده و ما باید برای بالفعل کردن توانمندی‌های آنها تلاش کنیم لذا از نظر ما، لازمه این تعامل، برخاستن مستضعفان از جای خود است و در ادامه کار، بنیاد مستضعفان از آنها دستگیری خواهد کرد.

وی با انتقاد از کمک‌های قطره چکانی و موردی به عنوان کمک‌های مطلوب بنیاد مستضعفان به محرومان گفت: رویکرد اجتماعی ما در بنیاد مستضعفان حول این محور خواهد بود که با نگاهی علمی، با بهره‌گیری از تجربه زیست شده در بنیاد و نهادهای حمایتی و با توجه به نیازهای روزافزون ناشی از تحولات مختلف اجتماعی دنبال می‌شود تا بتوانیم کمک‌حال مستضعفان برای توانمندسازی آنها در مدیریت خودشان و دستیابی آنها به استقلال در درآمدزایی عزتمندانه‌شان باشیم.

دهقان اضافه کرد: مدل محرومیت‌زدایی و توانمندسازی بنیاد مستضعفان در قلعه گنج، مدلی بود که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز قرار داشت و ما باید در عین تکامل  روزانه این مدل، به دنبال تکثیر و توسعه آن در مناطق محروم سراسر کشور باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان توسعه مهارت آموزی، آموزش، بهداشت و توسعه زیرساخت ها در مناطق محروم را از دیگر رویکردهای خود در این بنیاد اعلام کرد و گفت: ما هیچ پروژه‌ای را تا نقطه نهایی به بهره‌برداری رسیدن ادامه نمی‌دهیم، بلکه آنچه برای ما مهم است مدیریت پیامدها، آثار و نتایج اقداماتی است که انجام می‌دهیم چراکه در آن نقطه است که نتیجه کار مشخص می‌شود؛ لذا تا زمانیکه یک فعالیت به بلوغی برسد که قادر به تداوم مسیر تکاملش باشد، کار و پروژه‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

وی بنیاد مستضعفان را یک نهاد انقلابی معرفی کرد که باید پاکدست، مردمی، ایثارگر و متصف به ارزش‌های اصلی انقلاب باشد و بر همین اساس کارکنان آن نیز باید خودشان را تمام عیار در خدمت مردم قرار دهند.

دهقان نیروی انسانی را سرمایه عظیم بنیاد مستضعفان دانست و گفت: مطمئن باشید هیچ ذهنیت مثبتی در بنیاد نادیده گرفته نخواهد شد و همه ایده‌ها باید مورد توجه قرار گیرد چراکه بنیاد مستضعفان باید بستری برای ایده‌های جدیدی باشد که بنیاد را به سطوح عالی ارتقاء می‌دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان انقلابی گفت: بنیاد مستضعفان باید مامن نخبگان باشد و ما باید یک سازمان چابک و به‌روز باشیم نه یک سازمان سختِ اداری. این یعنی محدودیت‌های سازمانی نباید مانع تحول ما شود و در عین رعایت انضباط و قانون، به دنبال یک سازمان توسعه‌ای برای رشد و تضمین اجرای ماموریت ها باشیم.

دهقان با بیان اینکه بنیاد باید خانه نخبگان جوان توانمند باشد و شایستگان دارای تخصص در بنیاد از جایگاه ویژه ای برخوردار شوند اضافه کرد: ما حتما و اکیدا در حوزه توسعه فناوری‌های نوین که آینده را می‌سازد کار  خواهیم کرد چراکه نوآوری، خلاقیت و فناوری‌های به‌روز، آن چیزی است که دنیای امروز را ساخته است.

وی با تاکید بر ضرورت ریسک پذیری در بنیاد و انتقاد از رویکردهای سنتی گفت: ما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و  بنیاد مستضعفان تبدیل به نهادی مردمی، دانش بنیان، اولویت محور، درون‌زا و برون‌گرا در پهنه جغرافیای ایران و حتی منطقه و جهان شود. 

دهقان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان نگاهش به فردا خواهد بود گفت: ما حتما از فعالیت‌های غیرضرور خارج خواهیم شد و مجموعه‌های ناکارآمد را کارآمد و البته کارهایی که همخوانی با ماموریت ما ندارد را رها خواهیم کرد. البته ما تاکید داریم که رقیب بخش خصوصی نیستیم و هر فعالیتی که بخش خصوصی قادر به انجام آن است را رها می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه