English

وزیر نیرو:

بخش‌های خصوصی از ظرفیت ایجاد شده در تاجیکستان استفاده نماید

وزیر نیرو با اشاره به اینکه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان زمینه‌های همکاری فراوانی وجود دارد، ابراز داشت: من از فعالان بخش‌های خصوصی در ایران دعوت می‌کنم تا ضمن توجه ویژه به بازار تاجیکستان از فرصت و زمینه‌های فراهم شده حداکثر استفاده را ببرند.

بخش‌های خصوصی از ظرفیت ایجاد شده در تاجیکستان استفاده نماید
به گزارش خبرگزاری موج

، «علی اکبر محرابیان» در حاشیه شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فنی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در جمع خبرنگاران افزود: این اجلاس فرصتی بود تا مذاکرات مهمی بین مدیران بخش خصوصی و همچنین بخش دولتی دو کشور صورت گیرد که نتیجه آن نیز توافق‌های ارزشمندی است که امیدواریم آثار مثبت آن را در آینده نزدیک در اقتصاد هر دو کشور مشاهده کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان زمینه‌های همکاری فراوانی وجود دارد، گفت: من از فعالان بخش خصوصی در ایران دعوت می‌کنم تا ضمن توجه ویژه به بازار تاجیکستان از فرصت و زمینه‌های فراهم شده حداکثر استفاده را ببرند.

محرابیان با اشاره به روابط سیاسی خوب میان دو کشور ادامه داد: روابط سیاسی ایران و تاجیکستان در بهترین شرایط قرار دارد که این امر امکان پشتیبانی از فعالیت بخش خصوصی را بیش از پیش فراهم کرده است. همچنین تاجیکستان بازار مناسبی برای فعالیت و عرضه محصولات و تولیدات شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی است که بر اهمیت موضوع می‌افزاید.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های بخش خصوصی در ایران می‌توانند به فکر اجرای طرح و پروژه‌های مهندسی و تولیدی مشترک با شرکت‌های بخش خصوصی تاجیکستانی باشند، چرا که زمینه‌های لازم برای پشتیبانی از پروژه‌های مشترک میان دو کشور که امکان بهره‌مندی از بازار منطقه را برای شرکت‌های ایرانی تسهیل می‌کند، فراهم است.

وزیر نیرو افزود: در حال حاضر نیز فعالیت‌های فنی و مهندسی قابل توجهی در کشور تاجیکستان توسط مهندسان و بخش خصوصی ایرانی در حال انجام است که این کمیسیون مشترک در پی افزایش این فعالیت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی در بسیاری از پروژه‌های فنی و مهندسی تاجیکستان امکان فعالیت دارند، گفت: برای تسهیل و پشتیبانی از این روابط و فعالیت‌ها اسناد مهمی به تصویب رسید که انتشار مفاد آن می‌تواند به شرکت‌های علاقمند در بهره‌مندی از زمینه‌های همکاری کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه