English

سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود

بنا بر اعلام رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، محمد مهدی حیدری در حاشیه بازدید واحدهای تولیدی قیر ارومیه افزود: از میزان تولیدی قیر در کشور حدود ۲ میلیون تن برای مصرف داخلی بوده و باقی صادرات می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۸۰ واحد تولید کننده قیر در کشور وجود دارد که حدود ۵۰ واحد گواهی استاندارد را از سوی وزارت راه وشهرسازی دریافت کردند و ساماندهی باقی واحدها نیز انجام می‌گیرد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: بازدید از کارخانه های تولیدی قیر مورد توجه است و با توجه به اینکه بزرگترین مصرف کننده قیر وزارت راه و شهرسازی بوده نظارت و کنترل و تهاتر قیر در کشور به وزارت واگذار شده است.

حیدری افزود: کیفیت تولیدی قیر در اولویت بوده و واحدهای تولیدی گواهینامه فنی را باید اخذ کنند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت تولیدی قیر در آذربایجان‌غربی مناسب بوده، افزود: در آذربایجان‌غربی چهار مجموعه تولید کننده با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال و ۴ هزار تن در روز در حال فعالیت است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت:  از این میزان قیر تولیدی ۲۵۰ هزار تن مصرف استان و باقی صادراتی است.

حیدری تاکید کرد: مجموعه‌های دیگری نیز درخواست تولید و راه‌اندازی مرکز قیر دارند که درخواست آنها در دست بررسی هستند. 

وی بیان کرد: تولید قیر در آذربایجان‌غربی طبق استانداردهای بین المللی بوده و صادرات به ۳ کشور ارمنستان، ترکیه و گرجستان و استان‌های همجوار را انجام می‌شود و بر اساس استانداردهای لازم کیفیت مورد تاکید را دارا می‌باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه