English

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

زمین رکن اساسی برنامه‌ریزی شهری است

دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به اراضی و املاک با حضور مدیرعامل و معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن و مدیران و کارشناسان حوزه املاک ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

زمین رکن اساسی برنامه‌ریزی شهری است
به گزارش خبرگزاری موج

، ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در افتتاحیه این نشست آموزشی گفت: زمین رکن اساسی برنامه‌ریزی شهری است و تمامی کشورهای پیشرفته برای ایجاد توسعه شهری و اقتصادی، برنامه‌ریزی در حوزه زمین را در صدر اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت زمین و مسکن در قانون اساسی و قوانین جاری کشور افزود: هدف از وضع تمامی این قوانین ایجاد توسعه و رفاه اجتماعی برای تمامی افراد جامعه است. 

وی تاکید کرد: باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم تا در تحصیل و تشخیص اراضی دچار اشتباه نشویم، چراکه این نوع اشتباهات باعث ایجاد گرفتاری و مشکل در زندگی مردم می‌شود. 

مالکی اضافه کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در اجرا ایجاد مشکل می‌کنند ضرورت دارد و تلاش برای رفع این اشکالات از همین نشست‌های آموزشی آغاز می‌شود.

مستندسازی اراضی، بازشماری منابع تثبیت شده، تعامل با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه زمین، شناسایی و تحصیل اراضی جدید در حریم و محدوده شهرها از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این نشست به آنها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر اهمیت و ضرورت بحث آموزش اظهار کرد: استفاده از تجربیات افراد متخصص اثربخشی کارها را افزایش می‌دهد. 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خواستار تداوم نشست‌های آموزشی و تخصصی در این سازمان شد و اضافه کرد: این دوره‌ها باید کاربردی منطبق بر نیاز واقعی کارشناسان استانی و با رویکرد حل مسئله باشد. 

گفتنی است پیش از مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن غلامعباس نظرخانی، مدیرکل دفتر املاک این سازمان نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره ارتقای سطح علمی و انتقال دانش همکاران ستادی و کارشناسان املاک استان‌ها بوده، افزود: عناوین و سرفصل‌های این دوره آموزشی شامل انواع مالکیت و سیر اجرای قوانین، نحوه اجرای اصلاحات ارضی و مراحل اجرایی آن، کشت موقت و اراضی بایر، اراضی موات و مستحدث ساحلی، قانون رفع موانع تولید، رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی و کمیسیون‌های تشخیص نوعیت اراضی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه