English

وزیر نیرو:

برای رفع ناترازی برق در غرب مازندران ۲ نیروگاه مدرن احداث می‌شود

وزیر نیرو با تاکید بر توسعه عملیات سدسازی گفت: ساخت دو نیروگاه مدرن برای رفع ناترازی تولید و تقاضای برق در غرب مازندران جزو برنامه ها است.

برای رفع ناترازی برق در غرب مازندران ۲ نیروگاه مدرن احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، علی اکبر محرابیان شامگاه جمعه در مراسم آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس آباد در منطقه دوهزار تنکابن با اشاره به وجود رودخانه‌های پرآب در این خطه گفت: وزارت نیرو با اجرای دو اقدام می‌تواند به پایداری و امنیت آب شرب و اب کشاورزی کمک کرده تا موجبات رشد اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در این منطقه فراهم شود.

محرابیان افزود: اجرای پروژه‌های سدسازی به منظور ذخیره آب ومدیریت توزیع و مصرف آب یکی از این دو اقدام است.

وزیر نیرو با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از آب گوارای رودخانه‌های پرآب غرب مازندران به دلیل نبود سدهای لازم وارد دریا می‌شود، اظهار داشت: پروژه‌های سدسازی به سه دسته‌ی سدهای ساخته شده در قدیم، سدهای درحال ساخت و سدهای در حال اجرا تقسیم می‌شوند.

محرابیان با بیان اینکه هدف این سفر، تسریع در تکمیل پروژه‌های در حال ساخت است، خاطر نشان کرد: تمام تلاش مان این است که بتوانیم در غرب مازندران پروژه‌های مانند سد ذخیره اب و سدهای زیر زمینی را اجرا نمائیم.

وی گفت: عملیات اجرایی بار شناور سد میجران رامسر نیز بزودی اجرایی خواهد شد تا آب شرب با کیفیت حتی در تابستان نیز تقدیم مردم این شهرستان شود.

محرابیان با بیان اینکه عزم دولت برای تأمین آب شرب و آب کشاورزی برای زندگی بهتر مردم قرار گرفته است، ادامه داد: طرح جهاد آبرسانی، یک طرح ویژه ای بود که در تمامی نقاط روستایی کشور شروع و در بیش از هزار و ۶۰۰ روستا تاکنون انجام شده است و تا پایان دولت به ۱۰ هزار روستا هم می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع رفع تنش و تأمین آب پایدار در زمره برنامه‌های پایدار مهم دولت است، تصریح کرد: جمع آوری فاضلاب در سه شهرستان غرب مازندران نیز در زمره پنج شهرستانی بوده که مسیر اعتبار آن در بانک توسعه اسلامی باز شده است.

وزیر نیرو درباره وضعیت برق غرب مازندران هم گفت: مهمترین مشکل برق غرب مازندران ناترازی بین تولید و مصرف است و این قول را می‌دهیم که در ایجاد پست و شبکه هیچ مشکلی نداشته و اعتبار آن را نیز تأمین کنیم.

وی اظهار داشت: در خصوص نیروگاه، مسئله ما در مازندران یک مدل خاص بوده و عمده مصرف ما در این منطقه از نوع خانگی و جهشی است.

وزیر نیرو با تاکید براینکه احداث دو نیروگاه مدرن در این منطقه در زمره طرح‌های مصوب است، افزود: در این صورت ناترازی بین تولید و مصرف در این منطقه رفع می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه