English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران:

پایداری و کیفیت آبرسانی شمال‌غرب تهران افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران ابراز داشت: احداث سه مخزن با مجموع ظرفیت ۳۷ هزار مترمکعب در محدوده شمال‌غرب تهران واقع در منطقه ۲۲ شهرداری، پایداری و کیفیت سامانه آبرسانی به ساکنان این محدوده افزایش می‌یابد.

پایداری و کیفیت آبرسانی شمال‌غرب تهران افزایش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری موج
، اصغر کرمی با بیان این‌که هم‌اکنون سه مخزن با ظرفیت‌های ۱۷ هزار، ۱۵ هزار و ۵۰۰۰ مترمکعب توسط شرکت آبفای منطقه۳ برای کمک به تکمیل سامانه تامین آب شرکت تامین و تصفیه‌ی آب و فاضلاب تهران در محدوده شمال‌غرب تهران در حال احداث است، افزود: با بهره‌برداری از این مخازن، افزون‌بر افزایش پایداری شبکه و کیفیت آب شرب، حوادث شبکه کاهش و امکان مدیریت مصرف فراهم می‌شود.  

وی یکی از این مخازن را مخزن ۱۷ هزار مترمکعبی علوم انتظامی در مجاورت بزرگ‌راه همت عنوان کرد و اظهار داشت: با احداث خطوط ورودی و خروجی، پیشرفت فیزیکی ساخت این مخزن هم‌اکنون به ۹۷ درصد رسیده و حوضچه ورودی آن در حال تکمیل است که امیدواریم در ایام دهه فجر بهره‌برداری کامل از آن آغاز شود.

به گفته وی، احداث این مخزن سامانه آبرسانی منطقه ۲۲ شهرداری تهران را از حالت تک‌منبعی خارج و موجب افزایش پایداری، ذخیره و کیفیت آب و رضایت‌مندی مشترکان خواهد شد.      

وی همچنین از احداث دو مخزن ۱۵ هزار و ۵۰۰۰ مترمکعبی در بخش شمال آزادراه تهران – شمال در محدوده شمال‌غرب تهران خبر داد و گفت: سازه مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی در بخش شرقی شمال آزادراه‌ تهران – شمال به صورت کامل اجرا شده است و با کامل‌شدن خطوط ورودی و خروجی، آماده بهره‌برداری خواهد شد.  

کرمی افزود: احداث مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی واقع در بخش غربی شمال آزادراه تهران – شمال نیز که به دلیل محدودیت‌های سال‌های گذشته با تاخیر زمانی در اجرا مواجه شده بود، هم‌اکنون با سرعت بالایی در حال پیگیری است که پیش‌بینی می‌شود احداث بخش سازه مخزن تا پایان فروردین‌ماه به پایان برسد و آبگیری و بهره‌برداری کامل از آن تابستان سال آینده آغاز شود.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران با بیان اینکه هم‌اکنون بخشی از انتقال آب در منطقه ۲۲ شهرداری به صورت پمپاژ از پایین‌دست به مخازن بالادست انجام می‌شود و این امر ضریب رخداد حوادث و مصرف انرژی را افزایش می‌دهد و بهره‌برداران را با مشکل مواجه می‌کند، تصریح کرد: با احداث دو مخزن یادشده، آب به صورت ثقلی به شبکه‌های زیرمجموعه منتقل و امکان ایجاد زون‌های فشاری برای منطقه میسر خواهد شد و می‌توان مانند سایر مناطق شهر تهران که از سامانه آبرسانی پایداری برخوردار هستند، با زون‌بندی زیرمجموعه تحت پوشش این مخازن، افزون بر امکان مدیریت مصرف، آب را به صورت پایدار به مشترکان رساند.  

کرمی احداث سه مخزن یاد شده را در راستای همکاری شرکت آبفای منطقه ۳ و شرکت تامین و تصفیه‌ آب و فاضلاب تهران دانست و خاطر نشان کرد: در چارچوب این همکاری، دو مخزن با ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب در چیتگر واقع در رفیوژ میانی بزرگ‌راه خرازی و ۱۵ هزار مترمکعب در شهرک شهید باقری تیرماه امسال با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید که بخش بزرگی از چالش‌های آبرسانی منطقه ۲۲ را از نظر فشار و کیفیت آب تامین کرده است.  

گفتنی است بخشی از آب این مخزن نیز به منطقه ۲۱ شهرداری منتقل می‌شود که مشکلات این منطقه را در بخش آبرسانی کاهش داده و موجب مطلوبیت ارائه خدمات شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه