English

طی هشت ماهه سال جاری؛

بیش از ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه هفت قلم کالای اساسی در بنادر کشور از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه به بیش از ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است

بیش از ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از وزارت راه و شهرسازی ، ۱۳ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۰۰ تن کالاهای اساسی تا پایان آبان‌ماه سال جاری، در بنادر کشور تخلیه شده است.

میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور در هشت ماهه سال جاری، معادل ۱۳ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۰۰ تن بود که در این بین سویا رشد چهار درصدی و ذرت رشد یک درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون ۴۴۲ هزار و ۶۴۲ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو در هشت ماهه امسال یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۴۹۲ تن بود و میزان تخلیه ذرت تا پایان آبان ماه سال جاری معادل پنج میلیون و ۸۱۰ هزار و ۵۴۴ تن بود.

علاوه بر این، میزان تخلیه سویا در این مدت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۳۶۲ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان آبان‌ ماه ۱۴۰۲ معادل ۸۱ هزار و ۶۵۰ تن بوده است.

این در حالی است که سویا با توجه به تخلیه ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۹ تنی مدت مشابه سال گذشته رشد چهار درصدی را تجربه کرده است و ذرت نیز با توجه به تخلیه پنج میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۳۲ تنی، رشد یک درصدی را به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش سازمان بنادر و دریانوردی ، همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان آبان ماه سال جاری معادل ۳۲۶ هزار و ۷۸۵ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۶۹۲ هزار و ۱۲۵ تن بود.

 

اختصاص ۵۱۲ هزار و ۹۸۷ دستگاه کامیون برای خروج کالاهای اساسی

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی در هشت ماهه ابتدایی سال جاری شامل ۵۱۲ هزار و ۹۸۷ دستگاه کامیون و ۱۴ هزار و ۲۶ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته ۴۶ هزار و ۱۹۴ دستگاه به صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی‌های گندمی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه