English

۱۳میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد

در 8 ماه سال جاری، معادل ۱۳ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۰۰ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

۱۳میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد
به گزارش خبرگزاری موج

، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی هشت ماهه نخست سال جاری، معادل ۱۳ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۰۰ بود که در این بین سویا رشد ۴ درصدی و ذرت رشد یک درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون ۴۴۲ هزار و ۶۴۲ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو طی هشت ماهه نخست سال جاری معادل ۱ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۴۹۲ تن بود و میزان تخلیه ذرت تا پایان آبان ماه سال جاری معادل ۵ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۵۴۴ تن بود.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۳۶۲ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ معادل ۸۱ هزار و ۶۵۰ تن بوده است.

این در حالی است که سویا با توجه به تخلیه ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۹ تنی مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ درصدی را تجربه کرده است و ذرت نیز با توجه به تخلیه ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۳۲ تنی رشد یک درصدی را به ثبت رسانده است. همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان آبان ماه سال جاری معادل ۳۲۶ هزار و ۷۸۵ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۶۹۲ هزار و ۱۲۵ تن بود.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی هشت ماهه نخست سال جاری شامل ۵۱۲ هزار و ۹۸۷ دستگاه کامیون و ۱۴ هزار و ۲۶ واگن بوده که از تعداد کامیون‌های اختصاص یافته ۴۶ هزار و ۱۹۴ دستگاه به صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی‌های گندمی، بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه