English

سخنگوی صنعت برق کشور:

سهم صنایع سیمانی در سبد انرژی کشور در دوره مدیریت مصرف، افزایش یافته است

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه رشد دریافت انرژی مشترکان سیمانی بیشتر از سایر مشترکان صنعتی انرژی‌بر کشور بوده، گفت: صنایع سیمانی در دوره اوج بار تابستان سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 3.5 درصد انرژی بیشتری دریافت کرده‌اند.

 سهم صنایع سیمانی در سبد انرژی کشور در دوره مدیریت مصرف، افزایش یافته است
به گزارش خبرگزاری موج

، مصطفی رجبی‌مشهدی در جلسه وزیر نیرو با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به بررسی برنامه‌های تامین انرژی صنعت سیمان برای دوره اوج بار ۱۴۰۳، از همکاری قابل‌توجه فعالان صنعت سیمان کشور به منظور مدیریت مصرف برق در تابستان امسال قدردانی کرد و گفت: این تعامل در کنار تقویت پایداری شبکه برق و تامین انرژی مورد نیاز بخش صنعت با شاخص‌های قابل‌توجهی در حوزه رشد تولید همراه شد.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: تامین برق صنایع و عدم‌خاموشی در بخش خانگی در تابستان امسال در شرایطی بود که امسال گرمای بی‌سابقه‌ای را تجربه کردیم، به طوری‌که افزایش دمای حدود 1.5 تا ۲ درجه‌ای را در اکثر استان‌ها شاهد بودیم و در محدوده گنبد حرارتی که هشت کشور اطراف ایران را شامل می‌شود موجب رشد مصرف برق به ویژه در ماه‌های مرداد و شهریور شود.

رجبی‌مشهدی طولانی بودن و نیز ماندگاری گرمای بی‌سابقه هوا را از ویژگی‌های تابستان 1402 برشمرد و افزود: در چهار ماه گرم سال رکورد مصرف برق در زمان‌های اوج بار چندین نوبت شکسته شد و به‌ویژه در شهریورماه این رشد در 50 سال گذشته کم‌سابقه بود، به‌طوری‌که در هفته‌های ابتدایی شهریور نیاز به مصرف برق به بیش از 72 هزار مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: عدد اوج بار مصرف در تابستان امسال به ۷۳ هزارو ۴۶۳ مگاوات رسید و در این زمینه حدود 5.77 درصد (معادل افزایش 4009 مگاوات) رشد را شاهد بودیم این درحالی است که رشد متعارفی که در 10 سال گذشته داشتیم، حدود 4.6 درصد بوده است.

رجبی‌مشهدی با اشاره به اجرای 140 برنامه عملیاتی برای مدیریت مصرف برق تابستان سال‌جاری، اظهار کرد: موضوع جابه‌جایی بار در بخش صنعت و پاداش صرفه‌جویی در بخش خانگی و مدیریت مصرف بخش اداری به تامین برق پایدار کمک بسیاری کرد.

سخنگوی صنعت برق در این زمینه افزود: در برخی مناطق از جمله سمنان، زنجان، سیستان، خراسان، یزد و تهران رشد بیش از 8 درصدی مصرف برق را شاهد بودیم؛ این در حالی است که رشد متعارف استان‌ها بین 3 تا 5 درصد است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه رشد دریافت انرژی مشترکان سیمانی بیشتر از سایر مشترکان صنعتی انرژی‌بر کشور بوده، اضافه کرد: صنایع سیمانی در دوره اوج بار تابستان سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 3.5 درصد انرژی بیشتری دریافت کرده‌اند؛ بنابراین از مقایسه سهم انرژی دریافتی مشترک سیمانی انرژی‌بر (انتقال و فوق‌توزیع) در دوره عادی و دوره مدیریت بار تابستان 1402 می‌توان گفت  سهم صنایع سیمانی در سبد انرژی کشور در دوره مدیریت مصرف افزایش یافته است.

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: براساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، صنایع انرژی بر کشور موظفند حدود 10 هزار مگاوات نیروگاه احداث کنند که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه آغاز و عملیات اجرایی ۵۶۰۰ مگاوات آن نیز شروع شده و اگر هم پیشنهادات مشارکتی در حوزه سیمان ارائه شود، قطعا به تامین انرژی پایدار بیشتر برای صنعت سیمان کشور کمک خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه