English

جزییات توافقنامه معاونت علمی با ایدرو؛

توافق برای راه اندازی یک کارخانه نوآوری در منطقه شادآباد تهران

دستیار معاون علمی رییس جمهور در توسعه زیرساخت‌های فناوری گفت: در حوزه زیرساختی توافق شد، یک کارخانه نوآوری در منطقه شادآباد راه اندازی شود.

توافق برای راه اندازی یک کارخانه نوآوری در منطقه شادآباد تهران
به گزارش خبرگزاری موج

،  محمد جواد صدری مهر، در تشریح جزییات موافقت نامه معاونت علمی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جمع خبرنگاران گفت: این موافقت نامه شامل سه کلان پروژه (طرح پیشران) که شامل توسعه سیستم ذخیره سازی انرژی در کشور یا همان ESS که فوق العاده در بالا بردن ذخیره انرژی، اقتصادی کردن آن و پایین آوردن مصرف سوخت دارد.

وی دومین پروژه این توافقنامه را فناوری های مرتبط با اقلیم به طور خاص در حوزه مدیریت مصرف آب عنوان کرد و گفت: سومین پروژه مربوط به ایجاد زیرساخت های لازم برای بردن صنعت به سمت انقلاب صنعتی چهارم و به طور خاص استقرار و پیاده سازی ابر روندهای فناوری و مفاهیم نوظهور (تحول دیجیتال، انقلاب صنعتی چهارم، هوش مصنوعی) در صنعت است.

 

توافق برای راه اندازی یک کارخانه نوآوری در منطقه شادآباد تهران

صدری مهر درباره توافقات صورت گرفته در حوزه زیرساختی بین معاونت علمی و ایدرو گفت: در حوزه زیرساختی توافق شد، یک کارخانه نوآوری در منطقه شادآباد راه اندازی شود، همچنین مقرر شد زیرساخت های زیست بوم نوآوری در منطقه بریانک تهران و هلجرد کرج به عنوان شهرک کاوش ایجاد شود. اولین پروژه زیرساختی که در منطقه شادآباد قرار دارد، با در نظر گرفتن ساخت و ساز، سوله سازی و ... تا انتهای تابستان سال ۱۴۰۳ تمام می شود و شرکت ها امکان استقرار در این مکان را خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید:

امضای تفاهم نامه ایدرو با معاونت علمی ریاست جمهوری

 

ایجاد پلتفرم های صادرات محصولات فناورانه و کارخانه هوشمند

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری ادامه داد: براساس محور دیگر این موافقتنامه، قرار است ۳ پلتفرم تحت عنوان؛ پلتفرم مراکز هم آفرینی، پلتفرم صادرات محصولات فناوری و صنعتی و پلتفرم کارخانه هوشمند با همکاری معاونت و ایدرو ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: برای پروژه های پلتفرمی و زیرساختی زمان یک ماهه در نظر گرفته شده است و قرار شد نتایج اولیه آن طی یک ماه آینده و در انتهای آذرماه حاصل شود. در خصوص پروژه ها و طرح های کلان و پیشران نیز زمان ۳ ماهه در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه