English

۱۸۰۰ ملک مازاد در جریان مولدسازی شناسایی شد

وزارت اقتصاد از شناسایی ۱۸۰۰ ملک مازاد در جریان مولدسازی خبر داد و اعلام کرد: اکنون ۲۶ ملک را آماده عرضه داریم و بیش از ۴۰ ملک نیز قیمت گذاری شده است که در هفته‌های آتی عرضه خواهد شد.

۱۸۰۰ ملک مازاد در جریان مولدسازی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی ، حسین امیررحیمی اظهار کرد: تاکنون تعداد املاک مازاد شناسایی شده در اجرای مولدسازی دارایی‌های دولت به ۱۸۰۰ مورد رسیده است. ما به ازای این املاک، طرح‌ها و پروژه‌هایی است که به هم متصل شده‌اند.

وی افزود: اکنون ۲۶ ملک را آماده عرضه داریم و بیش از ۴۰ مورد ملک نیز قیمت گذاری شده است که در هفته‌های آتی عرضه خواهد شد یعنی در مجموع در این مرحله حدود ۷۰ ملک آماده عرضه است.

سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت با اشاره به تفویض اختیار به استان‌ها در خصوص مولدسازی دارایی‌ها، توضیح داد: بسیاری از املاک مازاد و پروژه‌های ما به ازای آنها با توجه به تفویض اختیار انجام شده، در کارگروه استانی مصوب می‌شود. مقامات استانی، مدیرکلان مرتبط با ملک و سه مقام عالی استان (معاون عمرانی استانداری، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل سازمان برنامه و بودجه) با تأیید و نظارت و ریاست استاندار هر استان، این فرآیند را انجام می‌دهند.

وی درباره شاخص‌های انتخاب پروژه‌های معطل مانده نیز گفت: عدم تکمیل پروژه‌هایی که بیش از ۱۵ سال از عمر آنها گذشته، معمولاً به دلایلی همچون اقتصادی نبودن و عدم کارایی و همچنین مشکلات مربوط به تأمین مالی پروژه توسط دولت بوده است.

امیررحیمی ادامه داد: اما اکنون، پروژه استانی با نظر استان و پروژه ملی با نظر وزارتخانه و پروژه‌هایی که بیش از ۱۵ سال از عمرشان گذشته با نظر کمیته پایه سازمان برنامه و بودجه و یا پروژه‌های با پیشرفت زیر ۳۰ درصد، تعیین تکلیف می‌شوند و عوائد حاصل از فروش دارایی‌های مازاد هر دستگاه به پروژه‌های اولویت دار همان دستگاه می‌رسد.

سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت یادآور شد: به دلیل مدیریت نادرست دارایی‌های متعلق به دولت در مناطق مختلف، گاه اتفاق افتاده که در یک محدوده جغرافیایی چند ورزشگاه با پیشرفت درصدهای پایین در حال احداث داریم که چه بسا با واگذاری موارد مازاد از این‌ها می‌توانیم یک یا تعداد بیشتر از این پروژه‌ها را آماده بهره‌برداری کنیم.

امیررحیمی اطمینان داد که جزئیات فرآیند مولدسازی دارایی‌های دولت از سوی سامانه اطلاع رسانی مرکز ملی مولدسازی دارایی‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه