English

تویوتا رکوردار شد

فروش جهانی تویوتا به رکورد ۵.۶ میلیون دستگاه رسید.

تویوتا رکوردار شد

به گزارش خبرگزاری موج، فروش جهانی تویوتا موتور در ماه آوریل تا سپتامبر ۸.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به رکورد ۵ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۸۳ دستگاه رسید که بزرگترین خودروساز جهان را به لطف تقاضای قوی و بهبود شرایط عرضه در مسیر موفقیت یک سال دیگر قرار داد.

این خودروساز ژاپنی روز دوشنبه (۳۰ اکتبر) اعلام کرد که تولید جهانی در نیمه اول سال مالی با ۱۰ درصد افزایش به رکورد ۵ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۱۲۶ دستگاه خودرو رسید.

فروش خودروهای برند تویوتا و لکسوس در آفریقا ۲۲ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان در تمام مناطق است، پس از آن در خاورمیانه ۱۷ درصد و همچنین در آمریکای شمالی ۹.۴ درصد و در اروپا ۷ درصد افزایش یافت. با این حال، فروش در برخی از بخش‌های آسیا به استثنای ژاپن، نسبتاً ضعیف بود که تا حدی به دلیل کاهش رشد اقتصادی در مناطقی مانند تایلند و اندونزی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فروش تویوتا در چین کمتر از یک درصد افزایش یافت زیرا خریداران خودرو به خودروهای برقی روی آوردند. فروش این خودروساز در ژاپن به دلیل کاهش مشکلات مربوط به تامین نیمه هادی‌ها ۳۴ درصد افزایش یافت. تویوتا در دوره ۶ ماهه  یک میلیون و ۸۲۵ هزار و ۹۶۵ دستگاه خودروی برقی فروخت که ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه