English

شناور آتشخوار به عسلویه اختصاص یافت

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اختصاص یک شناور بزرگ و فوق تخصصی آتشخوار به بنادر شهرستان عسلویه خبر داد.

شناور آتشخوار به عسلویه اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری موج، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اختصاص یک شناور بزرگ و فوق تخصصی آتشخوار به بنادر شهرستان عسلویه به این دلیل بوده که این بندر دارای شرایط ویژه‌ای برای صادرات به خصوص در بخش گاز است.

مجید علی‌نازی در نشست با مدیران کل دریایی کشور در عسلویه اظهارکرد: بررسی‌های کارشناسی سازمان بنادر و دریانوردی نشان داد که بندر عسلویه نیازمند یکسری تجهیزات و امکانات است که پس از جمع‌بندی نهایی تجهیزاتی از قبیل ۲ شناور چند منظوره پایش در اختیار این بندر قرار گرفت.

وی افزود: برای امداد و نجات دریایی نیز مجوز ایستگاه‌های بیشتری برای شناورهای ناجی اختصاص داده می‌شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: پس از سه سال از طرح مطالعاتی «کنترل پایش الکترونیکی» آب‌های تحت نظارت جمهوری اسلامی، اکنون این طرح وارد مرحله اجرایی شده است.

علی‌نازی گفت: با اجرای این طرح، کنترل و پایش حرکت تمامی شناورها به شکل الکترونیکی، یکپارچه و مستمر در آب‌های تحت نظارت جمهوری اسلامی و آب‌هایی که ایران قصد اجرای خدمات امداد و نجات دریایی دارد، انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین کار یکپارچه سازی و مانیتورینگ شناورها با تجمیع اطلاعاتی که توسط تجهیزات «ایستگاه‌های کنترل ترافیک ساحلی»، «ای. آی. اس ساحلی»، «ای. آی. اس ماهواره‌ای» و سایر سیستم‌های موقعیت یاب و ارتباطاتی مخابره می‌کنند، انجام می‌شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از دیگر مزیت‌های اجرای طرح «کنترل پایش الکترونیکی» می‌توان به ورود به موقع خدمات امداد و نجات دریایی در مواقع بحران، ردیابی لکه‌های نفتی برای عملیات پاک‌سازی و پیداکردن افراد مفقود شده در دریا اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه