English

طرح کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎ها و سواحل سرزمینی اجرا شد

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرا طرح مطالعات کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎های سرزمینی و تحت نظارت جمهوری اسلامی گفت: این طرح پس از ۳ سال اکنون وارد مرحله نهایی شده است.

طرح کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎ها و سواحل سرزمینی اجرا شد

به گزارش خبرگزاری موج، مجید علی‌نازی امشب در نشست با مسئولان امور بندری استان بوشهر با بیان اینکه این استان در حاشیه خلیج فارس از ظرفیت مهمی در عرصه تجارت دریایی برخوردار است اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است و اکنون طرح‌های مهم در بنادر 11 گانه استان بوشهر اجرایی شده است.

وی در ادامه به طرح مطالعاتی کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎های سرزمینی پرداخت و بیان کرد: مطالعات کنترل پایش الکترونیکی سواحل و آب‌‎های تحت نظارت جمهوری اسلامی که از سه سال پیش آغاز شده، اکنون وارد فاز نهایی شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طرح یاد شده نقش مهمی در عرصه امداد و نجات دریایی دارد افزود: این طرح پس از اتمام مطالعات و طی فرآیندهای مورد نیاز به‌منظور کنترل و پایش تردد شناورها در آب‌های تحت نظارت جمهوری اسلامی و همچنین آب‌هایی که جمهوری اسلامی قصد اجرا خدمات امداد و نجات دریایی دارد اجرایی می‌شود.

علی‌نازی بیان کرد: در این طرح سعی می‌شود تا نظارت‌ها به صورت الکترونیکی، یکپارچه و مستمر انجام شود.

وی با اشاره به استفاده از تجهیزات کنترل ترافیک دریایی در طرح یاد شده خاطرنشان کرد: برای این کار نیاز است تا با استفاده از تجهیزات وی.تی.اس ایستگاه‌های کنترل ترافیک دریایی ای.آی.اس ساحلی و ماهواره‌ای و سایر سیستم‌های موقعیت‌یابی و ارتباطاتی و یکپارچه سازی به سیستم یکپارچه یا مانیتورینگ تبدیل شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مهمترین مزیت کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎های تحت نظارت جمهوری اسلامی را پاسخگویی سریع و موثر به شرایط اضطرار دریایی دانست و تصریح کرد: با اجرا این سیستم در صورت وقوع اضطرار برای یک شناور، شناورها و امکانات اطراف موقعیت حادثه رصد و نسبت به اعزام هر چه سریع آنها اقدام می‌شود.

علی‌نازی پاکسازی لکه‌های نفتی در دریا را از دیگر مزیت‌های کنترل پایش الکترونیکی دانست و افزود: در صورت بروز لکه‌های نفتی، در دریا با طرح کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎های تحت نظارت آلودگی‌ها ردیابی و نسبت به پاک سازی آن اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: با اجرا طرح کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎های تحت نظارت جمهوری اسلامی در صورت وقوع مفقودی در دریا می‌‌توان با شبیه سازی به موقعیت فرد مفقود پس از گذشت یک بازه زمانی مشخص پی برد و عملیات جستجو را با دقت و سرعت بیشتری بیشتری اجرا کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: در این طرح همچنین نوع تجهیزات موردنیاز بنادر و محل جانمایی آنها به صورت دقیق مشخص می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه