English

وزیر نیرو:

از ابتدای دولت سیزدهم ۲ میلیون مشترک جدید به شبکه برق اضافه شد

وزیر نیرو ابراز داشت: ۲ میلیون مشترک و ۹۱۸ روستای جدید به شبکه برق کشور از ابتدای دولت سیزدهم اضافه شدند.

از ابتدای دولت سیزدهم ۲ میلیون مشترک جدید به شبکه برق اضافه شد

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در جلسه امروز (۱۹ مهر ۱۴۰۲) هیئت دولت، در گزارشی به رئیس‌جمهور با اشاره به رکوردشکنی مصرف برق در تابستان امسال، تامین برق و جلوگیری از تکرار خاموشی‌های گسترده‌ سال‌های قبل از استقرار دولت سیزدهم را دستاوردی عظیم دانست و گفت: تامین برق در تابستان امسال در شرایطی بود که در کشور تا ۳ درجه افزایش دمای بالاتر از متوسط بلندمدت داشتیم. این مسئله باعث افزایش متوسط ۴ هزار مگاواتی برق و در ایام پیک تا ۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات شد.

وی ادامه داد: علاوه بر شکستن رکورد مصرف، در ۲ سال گذشته ۲ میلیون مشترک جدید و ۹۱۸ روستای جدید هم به شبکه برق کشور اضافه شدند که با مدیریت مناسب تولید و مصرف، برق لازم تامین و از تکرار خاموشی‌های گسترده سالهای قبل از ۱۴۰۰ جلوگیری شد.

وزیر نیرو در گزارش خود اعلام کرد که در تابستان امسال، در بخش خانگی ۴۰ درصد مشترکین با وجود گرمای شدید نسبت به سال گذشته مصرف کمتری داشتند و در بخش اداری نیز با مدیریت خوب اعمال شده، ۸۵۰ مگاوات برق صرفه‌جویی شد که نتیجه آن عدم  خاموشی برنامه‌ریزی شده در بخش خانگی بود.

وی با اشاره به افزایش قیمت ۴۳۳ درصدی سیمان ناشی از قطع برق صنایع در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: امسال با مدیریت تامین حداکثری برق صنایع بزرگ از طریق تحویل برق مورد نیاز در ساعت‌های خارج از اوج مصرف، تولید این کارخانه‌ها تضمین و از رشد قیمت کالاهای تولیدشده آنها نیز جلوگیری شد.

محرابیان رشد ۱۰ درصدی تولید سیمان و پیشی گرفتن عرضه میلگرد از تقاضا در تابستان امسال را از نتایج این مدیریت اعلام کرد و افزود: امسال برق موردنیاز واحدهای کارگاهی و صنفی داخل شهرها هم بدون اعمال محدودیت تامین شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه