English

وزیر راه وشهرسازی عنوان کرد:

پیشرفت ۶۵ درصدی قطعه زاهدان-چابهار/ایران کشور فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است

بذرباش از تکمیل کریدورهای شمال جنوب و شرق به غرب کشور خبر داد.

پیشرفت ۶۵ درصدی قطعه زاهدان-چابهار/ایران کشور فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی بیان کرد: ما در دولت اعتقاد داریم که زیرساخت اصلی توسعه اقتصادی از مسیر حمل‌ونقل می‌گذرد و صنعت ریلی مهم‌ترین صنعت حمل‌ونقل برای توسعه کشور است. درواقع هدف‌گذاری برای رشد هشت درصدی در لایحه برنامه هفتم توسعه بدون توسعه صنعت ریلی بسیار سخت است و برای رسیدن به این نرخ رشد مصوب به توجه جدی سرمایه‌گذاری و حمایت از مجموعه‌های داخلی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه میزان داخلی‌سازی و تکنولوژی شرکت‌ها برای ما خوشحال‌کننده است، گفت: در حال حاضر دو سوم تمام قطعات مورد استفاده از صنعت ریلی در داخل تولید می‌شود و آن یک سوم هم یا مقرون‌به‌صرفه نبوده یا در مسیر داخلی‌سازی آن قرار داریم و با برنامه‌ریزی درست می‌توانیم همه تجهیزات را در داخل تولید کنیم و اگر مقرون‌به‌صرفه باشد، از مکمل‌های وارداتی استفاده می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات ریلی در دولت در بخش شبکه و ناوگان بیان کرد: در حوزه شبکه تکمیل کریدورهای شمال جنوب و شرق به غرب کشور را در دستور کار داریم و از همه توانمان استفاده می‌کنیم؛ البته با محدودیت منابع مواجه هستیم، اما با وجود محدودیت‌ها ادامه می‌دهیم. مقام معظم رهبری هم در همه جلسه‌هایشان به تکمیل گذرگاه‌های اصلی تاکید می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

به خود کفایی در تولید قطعات ریلی رسیدیم

 

بذرپاش ادامه داد: در کریدور شمال به جنوب شرق کشور که از چابهار به زاهدان و در ادامه، زاهدان به یونسی و بیرجند بود، عملیات اجرایی بخش شمالی یعنی کریدور زاهدان به یونسی در چند هفته گذشته آغاز شده است و نحوه کار و تامین منابع به پیمانکاران ابلاغ شده است؛ قطعه چابهار به زاهدان بیش از ۶۵ درصد پیشرفت دارد و همه تلاشمان را می‌کنیم که تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد. قطعه خاش به زاهدان به بهره‌برداری رسیده، قطعه چابهار به خاش هم به واسطه تونل‌ها دشوار بوده است و مراحل روسازی و ریل‌گذاری برای آن در حال انجام است. این خط ریلی بسیار راهبردی و اقتصادی است ‌و اتصال آن به بندر چابهار بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه برای بندر چابهار در آستانه قرارداد نهایی با هند هستیم، گفت: این ظرفیت سرمایه‌گذاری بسیار خوبی است که این بندر را به این خط ریلی راهبردی متصل می‌کند و می‌تواند ظرفیت اقتصادی خوبی برای ایران داشته باشد؛ ایران کشور فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است و ما در دولت برنامه‌های زیادی داریم و تجهیز منابع می‌کنیم و همه تلاش خود را به کار می‌گیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه