English

معاون وزیر صمت در پاسخ به خبرگزاری موج:

فرش ایرانی دارای شناسانه است/ در سطح بین‌الملل صادرات فرش ایرانی روند کاهشی نداشته است

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه فرش دستباف ایرانی مخاطبان خاص خودش را دارد گفت:فرش ایران از این به بعد با شناسنامه مورد تایید مرکز ملی فرش ایران و مجموعه سازمان ثبت اسناد ایران به نوعی تحویل خواهد شد.

فرش ایرانی دارای شناسانه است/ در سطح بین‌الملل صادرات فرش ایرانی روند کاهشی نداشته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، محمد مهدی برادران با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی فرش دستبافت ایران بیش از 420 غرفه دارد، گفت: البته تعداد زیادی تولید کنندگان و تجار ما در این نمایشگاه شرکت نکردند. 

وی افزود: در این نمایشگاه ثروت اصلی ما پرچم کشورمان همان فرش هست و شناسنامه صنعت کشور ما نیز صنعت فرش دستباف است و می‌توان در این نمایشگاه فرش ایرانی که در سال جدید تولید شده است را مشاهده کنید که بعد از 10 سال برای نخستین‌بار رونمایی شد و مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. 

معاون وزیر صمت در امور صنایع در ادامه بیان داشت: از نظر مادی نمی‌توان برخی فرش‌ها را قیمت‌گذاری کرد زیرا فرش دستباف به‌نوعی ماحصل عمر ده‌ها بافنده طی سالیان دراز است.  در واقع می‌توان گفت؛ هنر قیمت ندارد  و فرش دستباف هم قیمت ندارد.

وی با اشاره به اقداماتی که در سال جاری در حوزه فرش دستباف صورت گرفته است، گفت: فرش دستباف ایرانی در عرصه ملی و بین‌المللی دارای شناسانه است و فرش ایران از این به بعد با شناسنامه مورد تایید مرکز ملی فرش ایران و مجموعه سازمان ثبت اسناد ایران به نوعی تحویل خواهد شد تا ارزش واقعی فرش مشخص شود. 

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه فرش دستباف ایرانی مخاطبان خاص خودش را دارد، اظهار داشت: در روسیه فرش دستباف طرفداران بسیار زیادی دارد. از این رو برای سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی فرش دستباف گزینه بسیار خوبی است زیرا ضمن حفظ ارزش به ارزش مادی فرش دستباف نیز افزوده می‌شود. 

 

بیشتر بخوانید:

احیای بازار صادراتی فرش دستبافت ایرانی/تمرکز بر جذب بازارهای خارجی

فرش دستباف ایران حرف اول در دنیا را می‌زند/ رقبای ایران تولیدات خود را با نام فرش‌ ایرانی در بازار عرضه می‌کنند

صادرات ۵۰ میلیون دلاری در حوزه فرش دستباف ایرانی/هند جای ایران در بازار فرش گرفت

 

به گفته وی بیش از 420 غرفه در این نمایشگاه حضور دارند و کشور ما رقابت بسیار خوبی در تولید و توزیع فرش ایرانی را دارد و این مسأله با رویکردهای علمی و دانش بنیان پیوند خورده است. 

برادران با اعلام اینکه در پایون‌های تخصصی ایران و روسیه آمادگی برگزاری نمایشگاه فرش را داریم، گفت: بیشترین تمرکز ما در تولید است و صادرات فرش به صورت غیررسمی به دلیل تحریم‌ها انجام می‌شود.

به گفته معاون وزیر صمت تمایل به ارسال فرش دستباف با پست به‌عنوان سوغات یا مسافری و یا بدون اظهار واقعی ارزش کالا صادر می‌شود. ما بیشتر باید به حجم تولید بسنده کنیم و طبق اظهار نظر تجار در سطح بین‌المللی توسعه صادرات فرش روند کاهشی نداشته بلکه در اظهار رسمی آن به گمرک کاهش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه