English

مشاور وزیر اقتصاد:

آینده اقتصاد کشور سرمایه‌گذاری در دارایی‌های نامشهود است/ایجاد بازار تخصصی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس

مشاور وزیر اقتصاد ابراز داشت: یک بازار تخصصی برای پذیرش شرکت های دانش بنیان در فرابورس در نظر گرفته شده است.

آینده اقتصاد کشور سرمایه‌گذاری در دارایی‌های نامشهود است/ایجاد بازار تخصصی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس

به گزارش خبرگزاری موج، روح‌الله ابوجعفری، مشاور وزیر اقتصاد امروز در مراسم رونمایی از نظام جدید ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود ، گفت: تا دو روز آینده سالگرد ابلاغ آئین نامه اجرایی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کشور است و ارزش‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان اهمیت دارد.

وی افزود: برای این منظور یک بازار تخصصی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس در نظر گرفته شده است و شرکت‌های دانش‌بنیان در این بازار پذیرش می‌شوند.

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در اقتصاد جهانی پیدا کرده‌اند، گفت: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های گمرک، بیمه، بانک و سایر رشته‌ها هستند که ویژگی مهم آن دارایی‌های نامشهود مانند حق اختراع، برند و فناوری‌های دانش‌بنیان است.

وی ادانه داد: در ۲۵ سال گذشته سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های فیزیکی در دنیا ۱۳ درصد کاهش یافته، اما سرمایه‌گذاری در دارایی‌های نامشهود با ۲۵ درصد افزایش همراه شده است.

مشاور وزیر اقتصاد یادآور شد: اگر دارایی‌های نامشهود در نظر گرفته نشوند، شرکت‌های دانش بنیان به مرور مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت و ورشکسته می‌شوند، اما توجه به دارایی‌های نامشهود آنها از این امر جلوگیری می‌کند. در عین حال نباید در ترازنامه شرکت‌ها بر اساس استاندارد ۱۷ دارایی‌های موهومی به‌جای دارایی نامشهود معرفی شود.

در ادامه این مراسم، خیاطیان، مدیر صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان معتقدند آینده اقتصاد کشور روی سرمایه‌گذاری در دارایی‌های نامشهود است و سهم این دارایی‌ها در حال حاضر ۱۲ درصد است و به تدریج قابل توجه خواهد شد. در سال ۲۰۲۱، سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های نامشهود در دنیا به ۷۴ تریلیون دلار رسیده که نسبت به دو سال قبل خود رشد ۲۵ درصد یافته است.

وی یادآور شد: در تیر ۱۴۰۱ اولین شرکت دانش‌بنیان در بورس پذیرش شد که اتفاق بسیار خوبی بود که چشم‌انداز روشنی از شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه