English

سخنگوی صنعت آب و آبفای کشور:

مشترکان بد مصرف جریمه و با قطع موقت آب روبه رو می شوند

سخنگوی صنعت آب و آبفای کشور گفت:قیمت تمام شده آب ۲ هزار و ۲۰۰ تومان است که از مشترکان یک‌هزار و ۵۲۲ تومان دریافت می شود و برای مشترکان بد مصرف پنج هزار تومان دریافت می‌شود

مشترکان بد مصرف جریمه و با قطع موقت آب روبه رو می شوند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، سخنگوی صنعت آب و آبفای کشور در نشست خبری با اصحلاب رسانه با اشاره به اینکه  ۱۲ پروژه مهم از ابتدای دولت سیزدهم در بخش شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه تا به امروز به بهره برداری رسیده است گفت:توسعه شبکه فاضلاب در سال های گذشته یک امر لوکس تلقی می شد، اما امروزه به یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و منافع آن هم به محیط زیست می‌رسد و هم توسعه بهداشت را به دنبال دارد.

هاشم امینی  با بیان اینکه میانگین مصرف کشور  ۲۳۰ لیتر در شبانه‌روز است اظهار کرد: با اقدام‌های مختلف این میزان به ۱۵۰ لیتر کاهش یابد و مشترکانی که بیش از ۲ برابر الگوی مصرف یعنی ۳۰ متر مکعب مصرف داشته باشند بد مصرف محسوب می‌شوند.مشترکان بد مصرف هم جریمه خواهند شد و هم با قطع موقت آب روبه‌رو می شوند.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده آب  ۲ هزار و ۲۰۰ تومان است عنوان کرد:هزینه‌ای که از مشترکان دریافت می‌شود یک‌هزار و ۵۲۲ تومان است که برای مشترکان بد مصرف پنج هزار تومان می‌شود.در حال حاضر ۲۶۹ شهر دارای تنش آبی هستند به طور مثال مشهد به لحاظ شرایط بحرانی سد «دوستی» پروژه‌های متعددی تعریف کرده‌ایم، همچنین در تبریز به دلیل از دست دادن سد «نهند».

به گفته سخنگوی صنعت آب ۸۴ پروژه در سطح کشور در دستور کار است و اکنون ۳۷ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور معادل ۵۴.۴ درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند و این میزان از جمعیت در قالب ۲۶۴ تصفیه‌خانه جمع آوری فاضلاب قرار دارند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو تصریح کرد:در سند ۴ ساله  مدیریت تنش آبی افزایش پایداری و تاب آوری شبکه و افزایش ظرفیت مخازن، پروژه های بازسازی خطوط  انتقال و..... پیش ینی شده که پروژه ها برای کل شهرهای کشور به طور هفتگی رصد و پایش می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه