English

رئیس کل گمرک ایران در پاسخ به خبرگزاری موج:

۷۰۰ هزار پرونده لوازم خانگی در گمرک متوقف شده است/حجم بالای پرونده ها در سازمان اموال تملیکی

رضوانی فر گفت:حدود 700 هزار پرونده وجود دارد که کالا در محوطه گمرکی متوقف شده و هیچ عملیاتی انجام نمی شود و منتظر دستور قضایی است.

700 هزار پرونده لوازم خانگی در گمرک متوقف شده است/حجم بالای پرونده ها در سازمان اموال تملیکی
رئیس کل گمرک ایران در پاسخ به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره لوازم خانگی دپو شده در گمرک گفت:یک بخش، پرونده های متروکه قدیمی است که در رسانه ها گفته می شود مثلا محموله بزرگی متعلق شرکت بوش است که بارها رفت و آمد شده و از آن طرف که متروکه شده است و یک تشریفات قانونی هم دارد که اجازه خروج محموله را بدهد. کافی است که یک پرونده حقوقی هم له یا علیه آن شرکت تشکیل بشود.
معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: گمرک چون جای مشخصی است بعضی از دستورات توقیف کالا که مربوط به دعوای صاحب کالا با افرادی دیگر است محل دعوا می‌شود، یعنی مثلا صاحب کالا چکش برگشت خورده یا فردی از او شکایت کرده که می خواهد مال خود را شناسایی کند راحترین مکان گمرک است که دستور توقف را می گیرد.
وی با بیان اینکه برخی مالیات؛ را نمی پردازد توقیف می کند و کالا در گمرگ می ماند.
رضوانی فر خاطر نشان کرد:حدود 700 هزار پرونده به این صورت وجود دارد که کالا در محوطه گمرکی متوقف شده و هیچ عملیاتی انجام نمی شود و منتظر دستور قضایی است.
وی اظهار کرد: اخیرا تعامل خیلی خوبی با قوه قضاییه پیدا کرده ایم و در حال مذاکره با سازمان مالیاتی هستیم تا آن بخشی از توقیفات به کالاهای موجود در محوطه گمرکی نگیرند و به سایر دارایی های فرد بگیرند.
رئیس کل گمرک ایران بیان کرد:ما معتقدیم که گمرک یک بزرگراه است، این شاهراه ها باید باز باشد تا مبادله با سرعت بالا انجام شود. بنابراین بر اساس قانون ما یک سقف زمانی مشخصی داریم از لحظه اظهار، در تمام مواد 31،32،33 قانون گمرگی از لحظه‌ای که اظهار می‌شود یک دو ماه و یک سه ماهی را به صاحبکاران فرصت می‌دهیم اما اگر نتوانست عملیات اظهار را تمام کند به صورت سیستمی و بر اساس تکالیف قانونی ما کالا را باید به سازمان اموال تملیکی معرفی کنیم. رضوانی فر ادامه داد:ما اظهارنامه متروکه می کشیم و کالا از آن لحظه به بعد متعلق به اموال تملیکی می شود. گاهی هم سازمان اموال تملیکی چون جابجایی  و محل نگهداری مناسب ندارند و هزینه بر هستند تا زمان تشریفات فروش و مزایده کالا را در همان محل نگه می دارند.
معاون وزیر اقتصاد افزود:بعضی از این پرونده ها تا لحظه ای که صاحب کالا، کالایش را نفروخته یا مزایده نشده است حق دارد که درخواست اعاده کند. می تواند 2 و نیم درصد هزینه بپردازد و از سازمان اموال تملیکی اعاده کند و یکبار دیگر در گمرگ تشریفاتش را انجام دهد. به گفته این مقام مسئول با توجه به حجم پرونده ها که در سازمان اموال تملیکی وجود دارد امکانات کافی برای انجام تمامی تعهدات خود ندارند.
 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه