English

ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت الزامی است

بر اساس اعلام وزارت صمت، ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت الزامی است.

ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت الزامی است

به گزارش خبرگزاری موج، امیر خوشبخت سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان تهران اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با عنوان ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ، موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضوابط خرید و فروش، حمل و نگهداری این کالا در کشور اجرایی شد.

وی افزود: نظر به اهمیت بازار طلا هم از جهت صنعت طلا و ظرفیت اشتغال‌زایی و افزایش صادرات آن در کشور و هم به دلیل وجود برخی تخلفات مانند و قاچاق ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ تدوین که بر اساس ضوابط هر گونه خرید و فروش این کالا می‌بایست در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

سرپرست نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان تهران تصریح کرد: این موضوع برای مشتریان غیرتجاری مسئولیتی نداشته و تنها وظیفه مردم مطالبه و دریافت فاکتور قابل استعلام از سامانه جامع تجارت است.

وی افزود: کلاس‌های آموزشی در این خصوص جهت اعضا اتحادیه و صنف برگزار شده است و بازرسی‌های دوره‌ای با حضور نهادهای نظارتی و بازرسین اتحادیه طلا و جواهر تهران در حال انجام می‌باشد.

خوشبخت تاکید کرد: همراهی و همکاری خریداران و مردم در اجرای این موضوع مطالبه و دریافت فاکتور معتبر از فروشندگان حائز اهمیت می‌باشد که تحقق این امر مستلزم همکاری مردم عزیز می‌باشد.

سرپرست نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان تهران همچنین یادآور شد: در اجرایی قانون هیچ مصلحتی پذیرفته نیست و بر همین اساس گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت در سطح شهر و مراکز خرید و فروش طلا و شمش و سکه در حال انجام می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه