English

سال گذشته ۴ بانک کشور هیچ تسهیلاتی به بخش تعاون ندادند

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود تکلیف بانک‌ها به اینکه باید 25 درصد تسهیلات خود را به بخش تعاون اختصاص دهند، 4 بانک در سال گذشته هیچ‌گونه تسهیلات به بخش تعاون اختصاص ندادند.

سال گذشته 4 بانک کشور هیچ تسهیلاتی به بخش تعاون ندادند

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی مسکنی امروز در مراسم چهاردهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه تعاون گفت:‌ در هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی اشتغال، رئیس جمهور تأکید کرد که 25 درصد از تسهیلات بانک‌های کل کشور به بخش تعاون اختصاص پیدا کند. سال گذشته هم چنین تکلیفی برای بانک‌ها در نظر گرفته شده بود، اما از 28 بانک کشور، 4 بانک هیچ گونه تسهیلاتی به بخش تعاون ندادند و 24 بانک دیگر در مجموع 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تعاونی از محل منابع داخلی خود و تسهیلات تکلیفی پرداخت کردند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه 1402 در تبصره 18 قرار است حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی صورت گیرد که در حال حاضر در مرحله برش استانی و تخصیص منابع هستیم که به استان‌ها ابلاغ شده و قرار است 25 درصد از منابع بانک‌ها به بخش تعاون اختصاص پیدا کند و در مرداد ماه گزارشی از مجموعه تسهیلاتی که در قالب تبصره 18 به استان‌ها واگذار شده، اعلام خواهد شد.

مسکنی افزود: سرمایه بانک توسعه تعاون از 2.8 هزار میلیارد تومان به 6.2 هزار میلیارد تومان افزایش یافته، اما در مقابل سرمایه بانک ملی‌ که 1500 هزار میلیارد تومان است، هنوز رقم ناچیزی است و این اعداد معنادار است و ما چگونه می‌توانیم سهم 25 درصدی از اقتصاد ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محقق کنیم.

وی اضافه کرد: در دو سال گذشته پرداخت تسهیلات به بخش تعاون به اندازه 10 سال قبل بوده و این در شرایطی است که یک بانک توسعه‌ای در بخش تعاون با ابزارهای بخش تجاری اداره می‌شود و حتی رتبه‌بندی بانک برای تسهیلات نیز بر اساس معیارهای تجاری انجام می‌شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برخی از شعب بانک توسعه تعاون به شکل عادلانه در کشور توزیع نشده، به‌گونه‌ای که در استان کرمان 22 شعبه وجود دارد که 3 شعبه آن برای جنوب استان وجود دارد، درحالی‌که شرکت‌های تعاونی بیشتری در این منطقه وجود دارد.

مسکنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جهاد سازندگی از زمانی که تبدیل به وزارتخانه شد از بین رفت و ربطی به ادغام آن با وزارت کشاورزی ندارد و ما باید بخش تعاون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با روحیه جهادی توسعه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه